konduktans Skrevet 28. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg skal koble en PC som trenger propertiær tilkobling til min standard ATX-psu. (Dell OptiPlex 745). Datamaskinen skal ha slik kontakt Jeg tenkte å ta strøm fra molex. Jeg har gjort noe helt likt tidligere, men husker ikke hvordan jeg koblet. Og jeg drepte to PSU-er i forgårs. IOM at den PSU-en jeg skal bruke nå er splitter ny, vil jeg være 100% sikker på koblingen. Er dette riktig kobling? De to nede er to forskjellige molexer og den øverst er dell-kontakten. For ordens skyld, så vet jeg at gul = gul = 12V, men spørsmålet er om jeg kan trekke 12V fra en molex, 12V fra en annen molex, og jord fra begge to. Jeg gjorde noe liknende på to andre PSU-er, og begge døde. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2011 Sånn ser det ut nå. Er det "godkjent" kobling? RØD og HVIT er jord. Gul, grå, lilla er +12V Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2011 Koblet alle tre +12V til +12V på molexen, og alle tre gnd til den ene gnd på molex. Funker bra :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå