Von Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei alle sammen, håper dere kan ta godt imot en fersking på vannkjølefronten. Har forsøkt å søke etter passende svar i forumet allerede, men finner ikke ut av dette... Jeg har kjøpt en pent brukt og ferdig oppsatt vannavkjølt pc. Problemet er at jeg har oppdaget en liten lekkasje, grøss og gru. Det pipler litt vann ut av det ene slangefestet på cpu-kjøleren. (Swiftech.) Muligens kan det ha oppstått en skade, jeg tror slangen ble bøyd litt vel mye nær festet. Det pipler ikke hele tiden, men likevel... Det jeg ønsker nå, er å sette i gang med det jeg hadde planlagt å gjøre, nemlig å demontere systemet for å sette det opp på en litt annen måte, med større tank og en annen pumpeplassering. Planen var å lære mer om alt dette før jeg gjorde noe som helst, men nå er jeg supernervøs og redd for vannskader, og tør nesten ikke la maskinen stå uten at jeg passer på den selv om den er slått av. Finnes det noen enkel forklaring på hvordan jeg trygt kan demontere hele kjølesystemet? Raskt? På forhånd takk for alle gode råd! Von Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Tapp ut vannet og kobl/plasser kjølinga slik du vil ha den.. Lenke til kommentar
Von Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Tenkte meg det, ja. Men hvordan gjør man lettest det? Hvis noen sitter på noen nyttige linker hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Von Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har fått et hint om at det hele kan skyldes trykkfall, det skjedde nemlig i det jeg holdt på å fylle vanntanken. Er dette vanlig? Og kan jeg stole på at det ikke vil lekke mer, hvis det går bra med prøvekjøring noen timer...? Lenke til kommentar
Von Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Nei. Tror i alle fall ikke det (det er ikke jeg som har montert utstyret). Slangen ser ut til å gå rett i blokken med en slangesupport. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Eg vil våge å sei at detta e løsningen: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...p=5400&toc=5478 Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 monter på slangeklemmer så blir det nok slutt på lekasjen. Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 kjøp slangeklemmene på clasohson eller europris. ikke nødvendig med postordre på så lite... Lenke til kommentar
Von Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Takk for tipset. Men jeg kan vel ikke uten videre montere slangeklemmer når slangene bare er satt ned i denne typen fester: http://www.mikhailtech.com/articles/coolin...mcw/mcw462u.jpg Eller? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Takk for tipset. Men jeg kan vel ikke uten videre montere slangeklemmer når slangene bare er satt ned i denne typen fester: http://www.mikhailtech.com/articles/coolin...mcw/mcw462u.jpg Eller? har du ikke i støttehylser? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 litt vanskeleg å montere slangeklemmer der. Det finnest en "ting " som du har inni slangen for å stive den opp når den presses ned i kjøleblokka. "tingen" Denne skal hjelpe, trur eg. Se etter om du har en slik inni slangen i enden som går ikk i blokka. Har slike på radiatoren. Synes ikkje dei er heilt til og stole på. Hadde litt problem med vann som dryppet av og til. Fikset det med litt selikon. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Kan kansje også nevne at slangen ikkje skal gli kjempe lett ned i blokka Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Trenger ikke slangeklemmer når det er hurtigkoblinger? Lenke til kommentar
Von Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Det er ikke noe inne i slangen, så vidt jeg kan se. For meg ser det ut akkurat som på bildet jeg linket til i forrige innlegg, bare med slangen nedi. Det virker som om slangen sitter godt når jeg kjenner etter, men så er jeg jo ganske forsiktig. Nå ser det heldigvis fortsatt ut til å være stabilt etter at jeg sist fylte og lukket tanken. Jeg tenkte faktisk på å bruke litt silikon for sikkerhets skyld. Er det noen grunner til at man ikke bør gjøre det? (Bortsett fra at det kanskje kan bli vanskelig å få av senere, hvis jeg skal demontere systemet?) Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hadde jeg vært deg hadde jeg demontert alt og satt det opp igjen selv. Men det er meg da. Du lærer ikke noe hvis du ikke gjør noe. Lenke til kommentar
Von Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Det var det første jeg tenkte på fUsiOn, men er usikker på hvordan jeg gjør det på en kontrollert måte. Jeg tenkte å ta ut alt annet fra kabinettet som ikke er koblet til anlegget, så skru av blokken på cpu'en (blokken på grafikkortet er fastlimt, så den får jeg ikke av) og så kjøre pumpa til det meste av vannet var ute. Men så har jeg fått høre at denne typen pumpe (Eheim 1048) kan bli ødelagt hvis den tørrkjøres. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Ikke tørrkjør pumpa nei.. Kan du ikke bare blåse i den ene enden? Enkelt og greit... Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Ikke tørrkjør pumpa nei.. Kan du ikke bare blåse i den ene enden? Enkelt og greit... ville ikkje gjort det, smaker vondt og er ikkje heldig, hvis der er frostveske og liknande i. men d funker. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Ikke tørrkjør pumpa nei.. Kan du ikke bare blåse i den ene enden? Enkelt og greit... ville ikkje gjort det, smaker vondt og er ikkje heldig, hvis der er frostveske og liknande i. men d funker. Blåse, ikkje suge.. Iiiiikje suge :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå