forsvaret2011 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Heisann! Har noen spørsmål ang. eksamens karakterer og vitnemålet. Jeg går studiespesialiserende allmenn og tok Kjemi 1 i VG2. Da jeg ikke egentlig trengte å ta Kjemi 1 for å få realfagskompetanse eller realfagspoeng så lurte jeg på om hvis jeg tar Engelsk 2 eksamen til høsten, om jeg da vil kunne "slette" kjemien og heller sette Engelsk 2 som mitt 4 programfag for VG2? Videre lurte jeg også på om hvis jeg planlegger å ta opp Fysikk 2 til høsten, vil da både standpunkt karakteren min i faget samt den skriftlig eksamens karakteren min da forsvinne? på forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Da jeg ikke egentlig trengte å ta Kjemi 1 for å få realfagskompetanse eller realfagspoeng så lurte jeg på om hvis jeg tar Engelsk 2 eksamen til høsten, om jeg da vil kunne "slette" kjemien og heller sette Engelsk 2 som mitt 4 programfag for VG2? Ja. Videre lurte jeg også på om hvis jeg planlegger å ta opp Fysikk 2 til høsten, vil da både standpunkt karakteren min i faget samt den skriftlig eksamens karakteren min da forsvinne? Ja. Husk at hvis du forbedrer/endrer vitnemålet ditt (etter avsluttet skolegang) vil endringene kun gjelde i sekundærvitnemålskvoten. Lenke til kommentar
treant Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 du må bare huske å fordype deg i 2 fag, 3 tilsammen innenfor samme program. eks. VG2: S1, Bi1, + et fag innenfor samme program f.Eks ToF 1, + et valgfritt fag f.Eks Rettslære 1 VG3: S2, Bi2, + et fag innenfor samme program f.Eks IT2 Siden du har valgt 5 timers fag i VG2, trenger du ikke like mange timer i VG 3, og "slipper" derfor et fag i VG3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå