Gå til innhold

Noen som har testet Lightswitch?

Anbefalte innlegg

Kunne plassert denne under .NET, men det er litt ikke-NET også. Også er det litt Access liksom. Hvis tråden er plassert feil så flytt den gjerne.

Jeg har sett litt på Lightswitch, og ser for meg dette som den neste Access. På jobben ser jeg ofte dokumenter/systemer som går veien fra notatblokk på pulten til Excel for så å bli til Access. Dersom systemet vokser ut av Access så må man som regel starte fra scratch. Med Lightswitch kan det virke som man faktisk bare kan bygge videre i Visual Studio... Genialt.

Prising blir nøkkel til suksess for LS. De fleste Access baser blir opprettet av brukere og Access blir valgt fordi det er tilgjengelig. Skal LS få suksess på det samme nivået som Access, så må prisen være så lav at brukerne får tilgang uten stress. Inntjening vil man jo ha på SQL server eller AzureSQL når applikasjonen vokser. Med tiden vil man kanskje oppjustere applikasjonen fra Lightswitch til en 'skikkelig' applikasjon og da fyker det gjerne inn noen MSDN abn.

Lightswitch ser kult ut (jeg har brukt hele 2 timer på screencasts o.l.). Jeg er spent på fremtiden. Ikke minst er jeg spent på hvordan jeg skal presentere det for sjefen at dette er et produkt alle bør ha mulighet til å ha tilgang til, selv sekretærer og vaktmester.

Andre som har tanker eller erfaringer med Lightswitch? Jeg hører mer enn gjerne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...