Kjell Ruben Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg lurer på hvilke minnekort som er det beste for canon EOS 10D? det er en evig flora av kort og er ikke enkelt og finne ut hvilke som passer best. jeg håper det er noen som vet!! Prisen er ikke så veldig viktig. jeg vil bare ikke at kortet skal senke hastigheten på lagring osv. håper det er noen som har adresser til testsider som kan brukes til og finne det beste. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg har prøvd diverse minnekort til kameraet, som Ridata 256, IBM Microdrive, Sandisk Ultra, Apacer Photosteno. Kan ikke si at man legger merke til noen stor forskjell i praktisk bruk. Jeg prøvde også å måle hastigheten på Sandisk Ultra mot Apacer Photo Steno, og fikk så godt som identisk resultat. Disse er noe raskere enn de andre. Apacer-kortet er klart billigst. MLW Lenke til kommentar
Kjell Ruben Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Takker og bukker. skal sjekke litt priser og slikt! Lenke til kommentar
heimro Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei der! Jeg jobber i Click og skal anskaffe meg et 10 D kamera kommende uke. Gjett om jeg gleder meg! Angående minnekort har jeg mange gode råd: For utfyllende test av compactflash kort til Canon 10D, sjekk ut denne siden: http://www.dpreview.com/news/0110/01101503...mcomparison.asp SÅ kommer spørsmålet: Hvilke kriterier bør en gå etter? En bør her forstå at et CF kort er en INVESTERING, men som samtidig ikke koster skjorta, så hvilket er det beste og mest praktiske? VELG STORT!! RAW bilder tar ofte 8mb pr stk. Mitt personlige råd er disse kortene: Lexar pro 16X 512 MB (finnes også i 40X, men koster ca 500 mer, vurderingssak) En test av skrivehastigheten for JPG og RAW bilder er lagt ut. Her scorer Lexar 16X meget høyt og brilljerer med en hastighet i toppsjiktet på 2,170 kB/s 14x på JPG og 2,445 kB/s 16X detter kortet bør ikke koste mer enn ca 1700.- Lenke til kommentar
Kjell Ruben Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2003 Du er jo heilt genial! Endelig et kjempe svar jeg skal sjekke, nå ble jeg myyyye klokere! takker og bukker igjen! Kjellr Lenke til kommentar
heimro Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Den er helt grei den! Samtidig har det kommet store nyheter innen kort verden: Ny kapasitetsrekord for CF-kort når Lexar lanserer 4 GB!! sjekk ut: http://www.digit.no/Nyheter/Teknologi/ny_l...gb_cf2-kort.htm For interesserte av CF kort med STOR kapasitet anbefaller jeg på det sterkeste å legge mikrodrive-planene på hylla og istedet vurdere Lexar sine lagrinskort. Med størrelser opp til 4GB hersker det lite tvil om hvilken produsent som satser på kort hos de store gutta. :wink: Selv skal jeg anskaffe meg 512 mb og 1 GB brikke med 40 X skrive/lesehastighet Digital Speilrefleks eksperten Lenke til kommentar
Kjell Ruben Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 da høres det ut som det er enstemmig vedtatt at lexar er best! det gjør jo alt mye enklere. Jeg takke så mye, digital speilrefleks xperten :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå