Nasams Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Når jeg prøver å innstallere XP eller 2000, enten henger systemet seg eller jeg får beskjed om at det er en fil som mangler/ er ødelagt. Det kan være forskjellig fil fra gang til gang. Noen som kan hjelpe her? Hardware: Asus A7N8X Deluxe, Xp2200, 1 stk 512MB Corsair PC2700 Har ikke hatt noe operativsystem på dette oppsettet før. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 har du flere maskiner enn den som du holder på med? hvis du har det så prøv å sett harddisken inne den å installer Windows på denne å sett harddisken tilbake i den andre pc`en igjen. er ikke helt sikker på hva som kan være problemet, men det er mulig at det er noe som er satt feil eller noe sånt. regner med at du har bygga den selv. du kan prøve å demontere alt i pc`en din å begynne fra scratch se hva som skjer da, kan være harddisken som har gått også. har du prøvd med andre Windows versjoner enn Windows XP og 2000? Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg tipper det er minnebrikken. Prøv å bytt minne slot, eller en annen RAM brikke hvis du har mulighet til det. Lenke til kommentar
Nasams Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Første som slo meg var at dette var problemer med minne ja. Skal prøve å bytte ut det jeg kan av hardware. Har brukt minnet på et annet hk, funket bra da men det kan vell ha skjedd noe under byttet av hardware i form av anitstatisk... Lurer på, Corsair er et godt minne, men går det til dette hovedkortet? Bør jeg bytte merke? Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg vet ikke om minne et bra på ditt hovedkort, men i utgangspunktet så skal det funke det så vidt jeg ser. Jeg har selv opplevd tre problemer som gjør at maskinen ikke klarer å installere Windows. 1. Minne, jeg måtte kjøpe nytt 2. Skjermkortet, jeg lånte et annet, da virket det, så satt jeg mitt tilbake etter installasjonen. 3. Hovedkortet, jeg hadde et hovedkort som var litt deffekt, så dette byttet jeg på butikken. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Har hørt om det problemet Grimmy snakker om, de hadde gf3 ti og raedon 9500, de måtte bruke gf2 av ett eller annet slag for og installere. Et stygt problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå