Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Merkelig feilmelding under reinstallering/formatering

Anbefalte innlegg

Har fått i oppgave å formatere en PC for et familiemedlem, ettersom maskinen (som har vært i bruk i 3-4 år) har blitt vanvittig treg og vanskelig. Greit nok tenker jeg, dette har jeg gjort mye før. Når jeg booter på Windows XP CD-en, og "Trykker en tast...", starter initialiseringen (der den laster inn allverdens greier, det første den gjør) slik den pleier. Men etter en liten stund kommer feilmeldingen: "Filen i8042prt.sys er skadet. Trykk en tast for å fortsette." Trykker jeg en tast, starter maskinen på nytt.

Googling av filnavnet hjelper meg lite, finner ut at det har sammenheng med driver til mus og tastatur eller noe slikt, men ser ikke ut som veldig mange har vært borti samme problemet. Jeg tenkte det kanskje var problem med CD-en, men prøvde den på en annen PC, der det gikk helt fint. Så tenkte jeg det måtte være harddisken som var gåen, men da jeg skaffet en annen harddisk og prøvde, kom akkurat det samme. Nå er jeg out of ideas! Noen som har en anelse om hva som forårsaker dette, og hva jeg kan gjøre for å ordne det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...