spamex Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei Jeg har litt lyst til å prøve meg på å lage grafikk til spill. Men har ikke peiling på hvilket program jeg burde bruke. Jeg har lurt på dette lenge og nå har eg lyst til å finne det ut Dette er kanskje feil plass å legge ut denne tråden. Mvh VenaTio Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 3D studio Max brukes av mange spillselskaper. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 3D studio Max brukes av mange spillselskaper. Ok, skal prøve det Takk. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 3D studio max koster tjue tusen. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Det beste gratise programmet til 3D modellering vil jeg påstå er Blender. Endret 28. mai 2011 av Craxmerax 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 anim8or er jo sååååå mye bedre :!: :!: Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Du kan også laste ned Unreal Engine 3 gratis. http://www.udk.com/download Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hva slags spill er det snakk om? Modding? Egenlaget? 2D? 3D? Sånt kan være kjekt å vite før vi kan gi deg et fornuftig svar. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Vil gi deg ett godt råd: Start så simpelt som overhodet mulig. Last ned et veldig basic allaround program som f.eks Gamemaker og start i det små med å lage enkle 2D spill. Det er ikke bare bare å holde på med 3D, og når du skal blande det sammen med spill så kompliseres det ytterligere. Regner med at du er ganske ung og uten erfaring med tanke på spørsmålet. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Godt tips. For å ta det et steg videre kan du jo gjøre som de gjorde med Rise of the Robots: * Lag modellene i 3D med Blender, 3D Studio osv. * Kopier bildet av den ferdige modellen og lim det inn i Game Maker (eller Paint osv) * Fjern bakgrunnsfargen (Erase Color i Game Maker) * Gjenta for alle andre frames, modeller osv På denne måten vil spillet være 2D og greit nok å lage, men det vil se ut som 3D. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 3D studio max koster tjue tusen. 3D max er gratis for studenter(til ikke-kommersiell bruk). Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 3D studio max koster tjue tusen. 3D max er gratis for studenter(til ikke-kommersiell bruk). Det visste eg ikke, men til vanlig koster det 20k Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har hørt masse bra om Maya og 3Dstudio max. Disse er dog ikke tilgjengelig lovlig med mindre du driter penger, så om du bare skal tulle og tøyse litt så kan du like godt bruke Blender. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Vil gi deg ett godt råd: Start så simpelt som overhodet mulig. Last ned et veldig basic allaround program som f.eks Gamemaker og start i det små med å lage enkle 2D spill. Det er ikke bare bare å holde på med 3D, og når du skal blande det sammen med spill så kompliseres det ytterligere. Regner med at du er ganske ung og uten erfaring med tanke på spørsmålet. Eg har ingen erfaring med å lage spille tenkte å begynne nå. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Vil gi deg ett godt råd: Start så simpelt som overhodet mulig. Last ned et veldig basic allaround program som f.eks Gamemaker og start i det små med å lage enkle 2D spill. Det er ikke bare bare å holde på med 3D, og når du skal blande det sammen med spill så kompliseres det ytterligere. Regner med at du er ganske ung og uten erfaring med tanke på spørsmålet. Eg har ingen erfaring med å lage spille tenkte å begynne nå. Da anbefaler jeg Game Maker 8.1 Lite fra YoYo Games. Det er veldig lett å bruke og har et glimrende community som er flinke til å hjelpe, og de har mange tutorials for det meste. GM Lite er gratis, men kan oppgraderes til en Pro-versjon om du vil. Pro-versjonen koster bare ca kr 150,-, så det er jo ikke all verden. Det geniale med GM er at du kan lage fullt ferdige spill kun med å dra kommandoer rundt omkring, men du kan også dykke ned i selve programmeringsspråket om du vil. Det er logisk nok vanskeligere, men til gjengjeld er det svært kraftig og lar deg gjøre nesten hva som heslt. Selv 3D-spill er mulig å lage. (tenker da på FPSer og så videre, ikke sånne du må ha briller for å se.) Endret 29. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Nå lages vel de fleste spill idag oppå en grafikkmotor. Er vel egentlig grafikkmotoren han må lage først om man skal lage alt selv. Ville ha brukt en eksisterende , for eks Source Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Joda, men det er en smulte enklere å lage et 2d-spill i Game Maker enn et 3D-spill i source. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå