Gå til innhold

Hvilket program til å lage grafikk til spill?

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har litt lyst til å prøve meg på å lage grafikk til spill. Men har ikke peiling på hvilket program jeg burde bruke. Jeg har lurt på dette lenge og nå har eg lyst til å finne det ut :p Dette er kanskje feil plass å legge ut denne tråden.

Mvh VenaTio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gi deg ett godt råd: Start så simpelt som overhodet mulig. Last ned et veldig basic allaround program som f.eks Gamemaker og start i det små med å lage enkle 2D spill. Det er ikke bare bare å holde på med 3D, og når du skal blande det sammen med spill så kompliseres det ytterligere. Regner med at du er ganske ung og uten erfaring med tanke på spørsmålet.

Lenke til kommentar

Godt tips. For å ta det et steg videre kan du jo gjøre som de gjorde med Rise of the Robots:

* Lag modellene i 3D med Blender, 3D Studio osv.

* Kopier bildet av den ferdige modellen og lim det inn i Game Maker (eller Paint osv)

* Fjern bakgrunnsfargen (Erase Color i Game Maker)

* Gjenta for alle andre frames, modeller osv

På denne måten vil spillet være 2D og greit nok å lage, men det vil se ut som 3D. :)

Lenke til kommentar

Vil gi deg ett godt råd: Start så simpelt som overhodet mulig. Last ned et veldig basic allaround program som f.eks Gamemaker og start i det små med å lage enkle 2D spill. Det er ikke bare bare å holde på med 3D, og når du skal blande det sammen med spill så kompliseres det ytterligere. Regner med at du er ganske ung og uten erfaring med tanke på spørsmålet.

Eg har ingen erfaring med å lage spille :p tenkte å begynne nå.

Lenke til kommentar

Eg har ingen erfaring med å lage spille :p tenkte å begynne nå.

Da anbefaler jeg Game Maker 8.1 Lite fra YoYo Games. Det er veldig lett å bruke og har et glimrende community som er flinke til å hjelpe, og de har mange tutorials for det meste. GM Lite er gratis, men kan oppgraderes til en Pro-versjon om du vil. Pro-versjonen koster bare ca kr 150,-, så det er jo ikke all verden. ;) Det geniale med GM er at du kan lage fullt ferdige spill kun med å dra kommandoer rundt omkring, men du kan også dykke ned i selve programmeringsspråket om du vil. Det er logisk nok vanskeligere, men til gjengjeld er det svært kraftig og lar deg gjøre nesten hva som heslt. Selv 3D-spill er mulig å lage. (tenker da på FPSer og så videre, ikke sånne du må ha briller for å se.) ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...