Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig matte 2011 10 Kl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvemuntlig til tirsdag. Og har fått emnet målinger og beregninger.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal snakke om :hmm: . Kan noen komme med tips om eventuelle oppgaver eller temaer. Jeg veit at tidligere temaer har vært min reise, bryllup, min første leilighet osv osv.

Det er et ganske begrenset emne og hadde egentlig lyst til å kanskje blande det med et annet emne som f.eks økonomi, for det går gjennom flere steder i matematikken.

Men kom med innspill og tips. Kanskje denne tråden er nyttig for flere 10 klassinger :D

Endret av Holmestrand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om dette er like relevant nå som da jeg kom opp i muntlig matte under forrige reform, men i praksis skal det bare være å se igjennom pensumet. Som oftest hvist man kan svare på det pensumet sier man skal kunne så greier man seg. Med å svare på så mener jeg at pensum formuleringen er gode pekefingre på hva du må kunne snakke rundt. kan være verdt å sjekke utmatematikk.net de har både en liste på hva som er pensum og noe hjelpsom info.

Lenke til kommentar

Regning med areal? For eksempel kjøpe maling som koster så og så mange kroner per kvadratmeter, også finne ut hvor mye man må kjøpe for å få malt hele huset. Kanskje ta med at du regner med at 5% går til spille, og hvor mye du taper på det eller noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...