NeEeO Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei, hvordan trene armene på best og effektiv måte uten utstyr..Vekter..Ol Liksom pushups er veldig hardt..finnes det ikke en måte å trene armene på som er like hardent som¨å trene vekter og like effektivt? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Kjedelig å høre at du mistet utstyret ditt. Men fra spøk til revolver, dersom du vil trene armer så er det ikke til å unngå at det blir litt hardt. Trening skal være hardt! Du trener forresten, i all hovedsak, bryst når du tar pushup og litt triceps. Dersom du ikke har vekter, så finnes det jo andre, litt tyngre alternativer som du gjerne har i hjemmet ditt. Rocky trente seg sterk på å bære tømmerstokker! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Biceps: Triceps: Sjekk http://bodyweightculture.com/forum/content.php for mange forskjellige trenings metoder med kun din egen kroppsvekt som belastning. Siden er litt treg og rotete men leter du litt så finner du mye bra der slik. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Noe man har hjemme? da er det lett tilgjengelig å gjøre det hjemme. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Regner med du har stoler og slikt hjemme? Det kan du bruke til ta dips fra. Så kan du kombinere med to stoler med en kost eller lignende, ligge under og dra kroppen opp. Pass på at den faktisk tåler deg. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Regner med du har stoler og slikt hjemme? Det kan du bruke til ta dips fra. Så kan du kombinere med to stoler med en kost eller lignende, ligge under og dra kroppen opp. Pass på at den faktisk tåler deg. Men problemet er at begge de øvelsene tar for lang tid, jeg vil ha et godt result på ca 1 måned ..(er ikke særlig sterk..så kan få en stor økning på kort tid) . Jeg regner med at Vekter tar kortere tid? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Litt vanskelig å gi deg tips på dine egne forutsetninger når du ikke ønsker det. Hvis du vil ha kjapt resultat med minst mulig arbeid anbefaler jeg deg steroider (nei, jeg gjør ikke det). Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 LOL, jeg er 14år..å bruke steorider er en alvorlig krimminalitet :/ da vil jeg få en dårlig start på livet..haha Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Steroider gir deg resultater på 1 mnd, skal du få resultater med stoler og colaflasker med vann må du nok stå på! Smør tykt på med tålmodighetslotion. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 LOL, jeg er 14år..å bruke steorider er en alvorlig krimminalitet :/ da vil jeg få en dårlig start på livet..haha Poenget mitt var at du har en innstilling der du ønsker resultater med minst mulig innsats. Du får ikke kjemperesultater på en måned, men du får resultater - men ikke av å sitte her og ikke ha lyst til å utføre noen av øvelsene du får tips om. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Men disse vøelsene vil ta fleere år. Jeg skal jo ikke sitte dagen lang å trene..ellers hadde jeg akseptert dette kun 1/t/halv t hverdag..det blir jo kjedelig å trene uten vekter.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Finn 2 bøtter og fyll de med sand. Sett deg på huk og len albuene på stol. Tren så statisk som mulig biceps, så skal du merke det at det fort skjer ting (på 2-3 uker) forutsatt at du trener 4-5 ganger i uka skikkelig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Men disse vøelsene vil ta fleere år. Jeg skal jo ikke sitte dagen lang å trene..ellers hadde jeg akseptert dette kun 1/t/halv t hverdag..det blir jo kjedelig å trene uten vekter.. Med 1,5 time annenhver dag rekker du et fullkroppsprogram, så tror ikke det er noe problem. Om du ønsker å trene hjemme, men ikke har lyst å benytte deg av kroppsvektøvelser i kombinasjon med ting du finner i huset så anbefaler jeg deg å kjøpe et manualsett. Får det billig på f.eks Biltema, Europris eller lignende. Det kan hjelpe deg i gang. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sport/Trening/Manualsett/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Men disse vøelsene vil ta fleere år. Jeg skal jo ikke sitte dagen lang å trene..ellers hadde jeg akseptert dette kun 1/t/halv t hverdag..det blir jo kjedelig å trene uten vekter.. Unnskyld meg men hva er det du rabler om? Hvorfor vil disse øvelsene ta flere år? Og hva er det egentlig du leter etter, en magisk treningsmetode som verken tar tid eller krefter og gir enorme resultater på kort tid? Slikt finner du dessverre ikke i det virkelige liv. Anbefaler deg å slutte tro på alt du ser på TV-shop. Du har fått mange gode tips i denne tråden, slutt å syt og begynne å tren. 2 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Triceps: Greit, da velger jeg denne. hvor mange ganger skal jeg gjøre det før jeg skal ta pause? og hvor mange minutter skal pausen være? Endret 28. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Gjør det 10 ganger sammenhengende, så tar du en liten pause og gjør det 2 ganger til. Altså 10 repetisjoner og 3 sett (altså 3 ganger som vil bli totalt 30 ganger) Synes du 10 rep er litt for tungt gå ned til 8 og med mål om å øke. EDIT: Til å starte med om dette blir for tungt så kjør bare 2 sett. Og øk med 1-2 rep etterhvert.. Endret 28. mai 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Gjør det 10 ganger sammenhengende, så tar du en liten pause og gjør det 2 ganger til. Altså 10 repetisjoner og 3 sett (altså 3 ganger som vil bli totalt 30 ganger) Synes du 10 rep er litt for tungt gå ned til 8 og med mål om å øke. EDIT: Til å starte med om dette blir for tungt så kjør bare 2 sett. Og øk med 1-2 rep etterhvert.. Umm..Lol nå snakker du sånn trening språk ifølge meg..jeg er en idiot på dette emnet. 10 repetisjoner? 10 ganger om igjen? hva er sett for noe? og Kan du vær så snill si hvor mange Min pausen skal være? Sorry for å være noob Beklager virkelig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Repetisjon - en utførelse av bevegelsen. Sett - samling av repetisjoner. Antallet kan variere. Det du fikk tips om nå var 10 repetisjoner som inngår i settet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Når en sier 10 rep eller repetisjoner så betyr det at du skal gjøre øvelsen 10 ganger. 1 sett er 10 rep...2 sett er 20 rep osv.. henger du med? Når du har gjort 10rep så tar du en pause på rundt 2-5min alt etter formen din, når du blir bedre i form så kan du kutte den ned..men det er ikke noe å tenke på enda. Når du har gjort dem 10rep så har du gjort ditt første sett, så starter du på sett nr 2...10 rep til... Jeg er dårlig til å forklare..hehe..men skjønner du litt mer nå? EDIT: Eller som Fredrik skrev..hehe Endret 28. mai 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Når en sier 10 rep eller repetisjoner så betyr det at du skal gjøre øvelsen 10 ganger. 1 sett er 10 rep...2 sett er 20 rep osv.. henger du med? Når du har gjort 10rep så tar du en pause på rundt 2-5min alt etter formen din, når du blir bedre i form så kan du kutte den ned..men det er ikke noe å tenke på enda. Når du har gjort dem 10rep så har du gjort ditt første sett, så starter du på sett nr 2...10 rep til... Jeg er dårlig til å forklare..hehe..men skjønner du litt mer nå? EDIT: Eller som Fredrik skrev..hehe Ahaaa så jeg skal bare gjøre det 30 ganger hverdag? du skrev 3 sett på det forrige innlegget ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå