viking-chan Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Som tittelen sier: jeg er på jakt etter et par morsomme serier. Som godt kan ha mer alvorlige sider også, men humoren bør være ganske fremtredende. Min absolutte favorittserie er Gintama. Har prøvd å finne noe som ligner på den, og ble bl.a. anbefalt Hayate no gotoku, men jeg likte ikke den like godt. Om noen kan tipse om lignende serier, så er jeg ca. evig takknemlig. Fikk anbefalt Hayate no gotoku som en lignende serie, men likte ikke den like godt. Den ble liksom litt daff i forhold, og hadde ikke de samme finurlighetene. Har prøvd meg på Ouran High School Host Club, men den var på grensa til kjedelig. Har litt sansen for ting som Azumanga Daioh og Lucky Star, men da i små doser. Likte humoren i Sayonara Zetsubou sensei veldig godt, så jeg har skaffet meg animeen. Men ikke sett den enda. Endret 27. mai 2011 av pingting Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Kaiji. FLCL, Maria+Holic, Baccano (!!!), Minami-Ke, Great Teacher Onizuka (!!!), Welcome to The NHK. Jeg tipper du har sett alle sammen, men din feil siden du ikke har noen MAL-bruker du kan referere til. Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Takker og bukker! Faktisk er det bare Baccano jeg har sett (men den er jo i tillegg fantastisk!). MAL-bruker, ja... jeg har en sånn, men den har ikke blitt oppdatert på ett år eller noe sånt. Skal gjøre det. En dag. *tusler ut på ymse streamingsider* Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hehe, det var jo flott da. Great Teacher Onizuka bør du muligens lese mangaen til. Altså jeg likte anime'n også, men det merkes at det er en relativt gammel produksjon. Manga derimot har jo ikke forandret seg så mye opp igjennom årene. Der er kvaliteten den samme, og Great Teacher Onizuka på sitt beste. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Lovely Complex... er sånn typisk high school romantisk komedie... Skal jeg sammenligne den og fks lucky star så er vel lovely complex litt mer 'voksen og seriøs' selv om det er mye morro og tull i den har du sett Love Hina? den er jo en klassiker. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lovely complex syntes jeg var litt treig. Great teacher onizuka må du bare se! Kan også anbefale en annen jeg syntes var morsom -> Airantou Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 It's a slice of life.. get over it! Toradora! er kanskje den eneste serien i den sjangeren som ikke har et "litt" treigt tempo. Det gjør ikke no' når du sitter klistret til skjermen som en utsultet teknologi-freak når serien nærmer seg slutten. Lenke til kommentar
chanchan Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 K-ON! er kjempesøt, litt lucky star og azumanga daioh, samtidig som at den bare er søt og meningsløs. Anbefaler også Toradora!, det er ikke mange animeserier jeg faktisk orker å se på, men den beholder sjarmen uten å være suppete og teit! Lenke til kommentar
Zacher Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Toradora er et must see! Ellers kan du ta en titt på K-ON og A Channel. Søt Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Jeg vil bemerke at ^ har en Qwaser avatar... _ Baccano som #2 sa og Sayonara Zetsubou Sensei anbefaler jeg sterk hvis du har sett på Japansk TV og tegnefilmer for en stund og er mere vandt med utrykk, popkultur, stereotyper, kjendiser etc. Hvis ikke kan du teste ut noen av disee GTO - som #2 sa Sakigake Cromartie Koukou - Mannligste skole noen sinne. Wakamoto spiller en sykkel. Alle tar alt helt seriøst, uansett hvor mye sprøtt som skjer, som er det som får denne til å funke. Minami-ke - 3 søstre (forskjellig alder) som bor sammen. Er mye slice of life, følger livene deres og er som oftest enten at de har hver sin mini-plott, eller at de drar noe sted sammen. Detroit Metal City Lucky Star - Denne er ganske cutesy. Mye parodier og references. Ikke judge fra første episode. Personlig syntes jeg det var morsomt siden starten, men jeg vet mange ikke liker den første episoden. Full Metal Panic - Militær-dude som må passe på en videregående elev, mye fysisk humor, mye awkward moments. Hayate no Gotoku - Ninja butler dude som må passe på en rik unge. Masse parodier i denne og. Denne er mindre seriøs enn ^ de, men enda veldig morsom. Wakamoto spiller Gud og jule nissen. Sumomo mo Momomo - Ninja jente som prøver å voldta en dude.. um.. det funker i settingen =P Denne er ecchi. Boku no Pico - 3 episoder OVA serie, liten unge forelsker seg i en voksen mann, så er det noe misforståelser og drama Keroro Gunso - Alien frosker som som oftest ødelegger ting, så må de fiske det før noen merker det. Denne har er sykt lang, og holder kvaliteten stort sett, så perfekt hvis du trenger noe 'light' å se på over lang tid. Endret 10. juni 2011 av 世界一 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Boku no Pico... Prøver du å gi fyren mareritt eller? Den skal ikke sees under noen omstendigheter. Den er pedofil, mentalt ødelagt på alle måter osv. Edit: Om man først skal se kontroversiell anime, så se "Boku wa Imouto ni Koi wo Suru". Den handler om incest, men behandler temaet på en passe voksen måte. Endret 10. juni 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Seto no Hanayome. Den er bare fulstendig hysterisk, ikke noe ord som beskriver den bedre. Og deffinitivt Golden Boy. Den er litt ecchi, men veldig morsom. Kanskje litt lik Great Teacher Onizuka. Edit: Og Ah! My Goddess. Endret 16. juni 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 School Rumble, fallt ganske mye for denne serien i sin tid. Morsomme karakterer og mye herlig humor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå