Gå til innhold

Tips til morsomme animeer?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: jeg er på jakt etter et par morsomme serier. Som godt kan ha mer alvorlige sider også, men humoren bør være ganske fremtredende.

Min absolutte favorittserie er Gintama. Har prøvd å finne noe som ligner på den, og ble bl.a. anbefalt Hayate no gotoku, men jeg likte ikke den like godt. Om noen kan tipse om lignende serier, så er jeg ca. evig takknemlig. Fikk anbefalt Hayate no gotoku som en lignende serie, men likte ikke den like godt. Den ble liksom litt daff i forhold, og hadde ikke de samme finurlighetene.

Har prøvd meg på Ouran High School Host Club, men den var på grensa til kjedelig. Har litt sansen for ting som Azumanga Daioh og Lucky Star, men da i små doser. Likte humoren i Sayonara Zetsubou sensei veldig godt, så jeg har skaffet meg animeen. Men ikke sett den enda.

Endret av pingting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker og bukker! Faktisk er det bare Baccano jeg har sett (men den er jo i tillegg fantastisk!).

MAL-bruker, ja... jeg har en sånn, men den har ikke blitt oppdatert på ett år eller noe sånt. Skal gjøre det. En dag. :whistle:

*tusler ut på ymse streamingsider*

Lenke til kommentar

Hehe, det var jo flott da. Great Teacher Onizuka bør du muligens lese mangaen til. Altså jeg likte anime'n også, men det merkes at det er en relativt gammel produksjon. Manga derimot har jo ikke forandret seg så mye opp igjennom årene. Der er kvaliteten den samme, og Great Teacher Onizuka på sitt beste. :)

Lenke til kommentar

Lovely Complex... er sånn typisk high school romantisk komedie...

Skal jeg sammenligne den og fks lucky star så er vel lovely complex litt mer 'voksen og seriøs' selv om det er mye morro og tull i den :p

har du sett Love Hina? den er jo en klassiker.

Lenke til kommentar

K-ON! er kjempesøt, litt lucky star og azumanga daioh, samtidig som at den bare er søt og meningsløs. Anbefaler også Toradora!, det er ikke mange animeserier jeg faktisk orker å se på, men den beholder sjarmen uten å være suppete og teit!

Lenke til kommentar

Jeg vil bemerke at ^ har en Qwaser avatar...

_

Baccano som #2 sa og Sayonara Zetsubou Sensei anbefaler jeg sterk hvis du har sett på Japansk TV og tegnefilmer for en stund og er mere vandt med utrykk, popkultur, stereotyper, kjendiser etc.

Hvis ikke kan du teste ut noen av disee

GTO - som #2 sa

Sakigake Cromartie Koukou - Mannligste skole noen sinne. Wakamoto spiller en sykkel. Alle tar alt helt seriøst, uansett hvor mye sprøtt som skjer, som er det som får denne til å funke.

Minami-ke - 3 søstre (forskjellig alder) som bor sammen. Er mye slice of life, følger livene deres og er som oftest enten at de har hver sin mini-plott, eller at de drar noe sted sammen.

Detroit Metal City

Lucky Star - Denne er ganske cutesy. Mye parodier og references. Ikke judge fra første episode. Personlig syntes jeg det var morsomt siden starten, men jeg vet mange ikke liker den første episoden.

Full Metal Panic - Militær-dude som må passe på en videregående elev, mye fysisk humor, mye awkward moments.

Hayate no Gotoku - Ninja butler dude som må passe på en rik unge. Masse parodier i denne og. Denne er mindre seriøs enn ^ de, men enda veldig morsom. Wakamoto spiller Gud og jule nissen.

Sumomo mo Momomo - Ninja jente som prøver å voldta en dude.. um.. det funker i settingen =P Denne er ecchi.

Boku no Pico - 3 episoder OVA serie, liten unge forelsker seg i en voksen mann, så er det noe misforståelser og drama

Keroro Gunso - Alien frosker som som oftest ødelegger ting, så må de fiske det før noen merker det. Denne har er sykt lang, og holder kvaliteten stort sett, så perfekt hvis du trenger noe 'light' å se på over lang tid.

Endret av 世界一
Lenke til kommentar

Boku no Pico... Prøver du å gi fyren mareritt eller? Den skal ikke sees under noen omstendigheter. Den er pedofil, mentalt ødelagt på alle måter osv. harhar.gifEdit: Om man først skal se kontroversiell anime, så se "Boku wa Imouto ni Koi wo Suru". Den handler om incest, men behandler temaet på en passe voksen måte.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...