Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A6 TDIQ 02-04 - en god bil?

Anbefalte innlegg

Hei

Driver og ser meg om etter ny bil.

Den skal ha plass til både hund og barnevogn,og kikker derfor litt på A6 2.5 TDI Quattro 2002-04 mod.

Har tidligere hatt en A4 1.9TDI(uten Quattro)2003 - en bil jeg var veldig godt fornøyd med.

Har selv lite erfaring med A6, vet bare at de hadde en del problemer med forstilling på sent 90 frem til 2001 (eller noe), og at det har vært litt tull med 2.5l-motoren tidligere.

Noen som har erfaring med denne?

Styr unna, eller løp og kjøp?? ;)

Jeg trenger tips! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv 2.5TDI Quattro og er storfornøyd.. Kraftig motor meg ekstremt god kjørekomfort og Quattro.. Perfekt kombinasjon!

"Eneste" som er å pirke på desse er svakhet på : kamaksler, dieselpumpe, turbo, girkasse. Får du denne gullrekka blir det fort fryktelig dyrt.

Har selv hatt min i 3 år og har kun kosta på den service og bremseskiver\klosser.

Desse bilene er nydelige sålenge alt fungerer.

Vil anbefale desse på det sterkeste om du ikke frykter plutselige store kostnader.

Lenke til kommentar

LCD-displayet på kjørekomputer fader etter noen år. Da kan du enten kjøpe nytt spedometer av Møller til 9000 kr eller bestille nytt LCD display på Ebay til $50 - $100 alt etter kvalitet.

Dersom du ikke har 60-70.000 kroner klar på konto, så ikke kjøp med automat.

Ellers sikkert en kanonbil. John liker bilen. Men Møller kommer til å loppe deg litt og det finnes biler som er billigere i drift. Tipper den kommer til å koste deg rundt 130.000 kroner i året i bilbudsett (ref db.no)

Lenke til kommentar

Automat er jo helt rått på desse bilene. Fantastisk å kjøre med automat+quattro.

Men hvem er så dum å betaler 75.000 for girkassebytte ved Møller?

Koster maks 20.0000 for byttekasse om du bestiller fra Tyskland\Polen.

DERSOM man er så uheldig at girkassa ryker.

Edit: At LCD displayet fader etter noen år har jeg knappest hørt om, har sett et par eksempler på vw\audi forumet. Mitt er 10 år gammelt og er som nytt.

Endret av Login
Lenke til kommentar

Har selv en 02 A6 2.5 TDI Q og må si meg enig i at det er en knall god bil. Momentsterk motor og flott kjørekomfort (selv med 19" felger). Perfekt bil å trekke tilhenger med! Det ble noen km med tung henger i vinter og merket knapt at den var på.

Kjente svaketer er som nevnt: kammer, dieselpumpe, turbo og tiptronic kassen. I tillegg har Audi hatt noen svake deler i forstillingen.

Men som alle andre biler/modeller kan man være både heldig og uheldig. Jeg har riktig nok kun hatt min et år, kjørt 25k km, med kun bytte av bremseklosser og skiver bak samt service. En kompis har hatt sin 2.5 TDI i 2 år uten problem og en kollega har hatt sin Allroad 2.5 TDI(kjent for problemer med luft understellet) i 4 år undre utgifter enn service.

Et tips er å finne en bil som har blitt kjørt på normalt serviceintervall og ikke den skrekkelige "Long-life"-servicen.

Endret av phnx85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...