Gå til innhold

E3 2011 Press Conference Schedule


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge ign.com blir det mer eller mindre survival horror. Sannsynligvis med mest survival. Kan nok bli bra uansett. Unchartet er jo bare ren skyting.Og for øvrig er det vel Uncharted som har kopiert Indy og Lara?

Indy har på sin side kopiert Onkel Skrue og Carl Barks ;)

 

Men har du spilt Uncharted-spillene kjenner man seg godt igjen i gameplayet vi fikk se under MS-konferansen. Kameravinkler, scripting osv...

 

Virker dog som at det nye Tomb Raider ønsker å ta seg selv mer seriøst enn Uncharted gjør.

Lenke til kommentar

@Only Chaos: Jeg har spilt det første Uncharted, men likte det ikke noe særlig. Det lovet bra, men da fiendene dukket opp gikk det fra et meget bra eventyrspill til kjedelig skytespill der vi går fra rom til rom og rensket ut fiendene. (med "rom" mener jeg ikke bokstavelig talt rom, men at vi dreper en rekke fiender, går et lite stykke, dreper en rekke fiender, går et lite stykke osv.) Det er en del action i Tomb Raider også, men det var ganske lite i de første og i de siste. TR: Underworld har for eksempel ganske lite skyting og mye utforsking. Det gjør det nesten perfekt, og sammenligner man TR: Underworld og Uncharted 1 er de to helt forskjellige spill. Nå har jeg ikke spilt Uncharted 2, men så vidt jeg vet er det bare mer av det samme.

 

Det er ikke lett å si hvem som har kopiert hvem, og Skrue/Carl Barks har garantert kopiert en god del. Det som er viktig å huske på er at det er en vesentlig forskjell mellom å kopiere noe og å hente inspirasjon fra noe. Lara kunne fort ha blitt en blek kopi av Indy, men de klarte på et vis å gjøre henne til noe helt annet. Stilen er mye av det samme, men det er en vesentlig forskjell mellom Indy og Lara. Indy tar ting med ro (stort sett, men det er unntak) og har som regel bare hint av overnaturlige ting. Lara plaffer løs på det meste og har ingenting imot å blande inn dinosaurer, levende døde og så videre.

 

Det er derfor jeg har vært fan av TR siden starten og gleder meg til det neste. Lara er Lara. Stilen kan minne om Indy og Uncharted, men hun er ikke en kopi av noen av dem. Hun henter inspirasjon fra flere steder, men det er alt. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Som senere ble kopiert av en viss Carl Barks. ;)

 

Nettopp :) Det var poenget mitt.

 

Ah, Sorry, sitter med Dragon Quest VI nå, så følger ikke helt med. :p Men poenget mitt var at de fleste kopierer de fleste. Men er det egentlig så nøye så lenge resultatet blir bra?

Helt enig. Syns rett og slett det var flott å se litt Uncharted i Tomb Raider. Særlig med tanke på at Tomb Raider i utgangspunktet var en enorm inspirasjon for Uncharted. Og forøvrig skylder du deg selv å spille Uncharted 2. Jeg var heller ingen stor fan av originalen, men oppfølgeren er et av tidenes beste spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...