Vilbyggepc Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei, bygget meg pc for 2 mnd siden, betalte 5000 for den men merker en type lag. Nå tror jeg ikke det har noe med hvor bra pcen er men heller hva slags tilstand den er i for kjører på 300 fps på wow med high grafikk, har også testet på "can you run it?" om pcen min dro black ops og den gjorde den på topp. Problem: Merker at pcen stopper opp i enkelte situasjoner på f. eks warcraft 3. Når jeg trykker på en ting inne i spillet freezer det hele seg i omtrent 1 sec. Har også det slik at når jeg kjører black ops så har jeg en del lag i starten av et game og ganske mye på menyen. Har ikke disse problemene med wow. Men så ser jeg på kammeraten min med en bærbar pc til litt under prisen av min, også kjører hans warcraft 3 uten disse hakkene og black ops helt rent? Da begynner jeg og lure litt. Drivere: Har prøvd og oppdatere driverne mine med Driver Genius Pro Ed.. Lyden på pcen min ble da anderledes og litt rar, selv om den er ganske hørbar fortsatt. Har kjøpt en Razer naga mus og da den lastet ned driveren til den, lastet den ned en driver til et razer tastatur i stedenfor. Lurer på om det er noe med driverne mine så gjør dette? ( mulig og oppdatere driverne manuelt? ) Flshe biosen?:Så har jeg hørt om det med og flashe biosen? Trenger alle pcer dette og har det noe med denne laggen jeg har? Unødvendig: Har ikke noe virus på pcen, bruker Mic. Sec. ess. som funker ganske bra. skjerm til datamaskinen håper jeg ikke har noe og si? bruker en passe dårlig 32" tv til pcen min. Det jeg har i pcen: Prosessor: http://www.dustinhome.no/pd_5010549588.aspx? Skjermkort: http://www.dustinhome.no/pd_5010465813.aspx? Ram: http://www.dustinhome.no/pd_5010331614.aspx? Hovedkort: http://www.dustinhome.no/pd_5010552336.aspx? Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 bios skulel ikke ha noe å si nei. muligens det kan være for lite vram på skjermkortet ditt. Prøv å skru ned oppløsningen. og hva slags oppløsning kjører du spillet på ? evt kan du jo sjekke om du har noe som eter opp mye av rammen din i bakgrunnen. og så har du du jo alltid muligheten for at det er driverne på skjermkortet ditt. Nvidia sliter jo litt for tiden. Prøv å bruke noen eldre drivere og ikke nødvendigvis de nyeste med tanke på at spillet er ganske gammelt. om du har en ren pc skjerm liggende prøv åden for å sjekke at det bare ikke er noe med refresh raten eller lignende på TVen som kicker inn. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Prøv å skru ned på oppløsningen på musa di, evt skifte USB-port. Dersom du har diverse unødvendige ting tilkoblet på samme USB hub som musa så plukk ut disse også. Grunnen til dette er for å forsikre deg om at det ikke er manko på strøm og båndbredde på denne Huben som er problemet. Ville også tatt en manuell sjekk av at alle driverne stemmer - har ingen erfaring med det programmet du nevner, men en sjekk på type hovedkort/lydkort/skjermkort/mus vil vel gi deg en pekepinn. Det at lyden endret seg etter install av drivere kan ha en sammenheng med at noen innstillinger er blitt satt tilbake til opprinnelig, og at du må endre noe her. F.eks høytalertype. Ville også kjørt en defragmentering av harddisk, og kanskje en kjapp vedlikeholdsscan, for eksempel med IO bit sin Advanced SystemCare (gratis). Har brukt denne både som Gratis og Pro-ed og den er veldig grei og trygg. Det at kompisen din sin bærbare kjører ting helt ok kan jo ha en sammenheng med at han antakelig har mindre skjerm og således kan få "pent" bilde uten å kjøre så høy oppløsning som du antakelig må gjøre på TVen. Flashing av BIOS er ikke noe Hokus Pokus, men det er da veldig viktig at man gjør dette riktig. De fleste hovedkortprodusentene har egne programmer som hjelper deg med dette, og som også forteller deg om det finnes aktuelle oppdateringer for BIOS. BIOS-oppdateringer er som regel myntet opp mot veldig spesifikke problemer, eller for å øke kompatibilitet med ny hardware osv. Tror ikke dette vil være et poeng her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå