LMH1 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 For det første så lurer jeg på hvordan jeg oppdater bios fra USB penn eller nettverk siden jeg hackintosher. For det andre: http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=81&t=15403 Hit "DEL" for BIOS -> Load Optimized Defaults -> Save and Exit BIOS, computer restarts Hit "DEL" for BIOS -> Advanced BIOS Features -> Full Screen LOGO Show: disabled, Init Display First: PCIE x16 -> Integrated Peripherals -> PCH SATA Control Mode: AHCI (instead of IDE) -> Power Management Setup -> HPET Mode: 64-bit mode -> Save and Exit BIOS, computer restarts Hit "DEL" for BIOS -> Advanced BIOS Features -> First Boot Device: P0-Optiarc DVD, Second Boot Device: Hard Disk, Third Boot Device: disabled Kan disse instillingene skade hovedkortet? Siden jeg har hatt problemet med at sikringen gikk under hackintoshing og etter det måtte jeg prøve å lete etter hvorfor maskinen ikke startet, siden det var slik at når jeg bootet maskinen så slo maskinen seg etter 3 sekunder og jeg merker at de siste 3 gangene har maskinen nesten vært så ustabil at jeg lurer på hovedkortet er på grensen å kalles defekt. Men etter en så fikk jeg startet mac igjen. Så jeg lurer på er det noen som kjenner til om dette kan ødlegge hovedkortet overtid? Eller dere mistenker at bios er utdatert? Siden det er vertfall ikke bra for harddiskene om maskinen restartes og slå seg av ofte tilfeldig. Verken prosessorkjøleren eller kabinettet er varm over normalt, i bios er prosesoren mellom 30-40 grader som er grei tempratur. Alle strømkabeler sitter godt fast så jeg tror ikke det er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå