vidor Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Men om det har med kosten å gjøre, ville det vel alltid utløst en form for allergireaksjon etter et måltid med nettopp melk eller korn? Har pollenallergi og vet jeg på en eller annen sær måte ikke tåler (uferdig/rå) eggehvitte og noen urter, ville ikke det da fått samme utslaget? Kan også nevnes at har tatt allergitester for dette - men kommer negativt ut (noe de visstnok gjør i ca 90% av tilfellene her i landet i følge legen?) En matintoleranse vil ikke gi umiddelbar reaksjon, men vil ligge som en konstant forsyrrelse du sjelden klarer å relatere til. En matallergi slår derimot til umiddelbart, og er mye lettere å avsløre. Og som tidligere nevnt kommer smertene og skjelvingen i hovedsak i forbindelse med stress (både psykisk og fysisk) og for lite søvn. Kan ta et eksempel (vært slik ved flere anledninger): er på byn, men drikker lite, kanskje i seng i 4 tiden, men får ikke sove. Sovner til slutt. Etter så og si nøyaktig 2timer våkner jeg og jeg føler meg sørpedritings - kjennes ut som sengen er ombord på en båt og alt går rundt. Er svimmel, må alltid kaste opp og det svartner omtrent flere ganger (uten at jeg faktisk besvimer). Etter dette får jeg sove igjen, men ikke godt... Dette sier meg en ting. Leverbelastning. Alkohol og acetaldehyd som er et enda værre nedbrytningsprodukt av alkohol er ren gift for kroppen, og en svekket leverfunksjon gir ofte de symptomene du nevner. Har du sopp og andre mikroorganismer i kroppen storkoser den seg med alkohol og gir deg enda mer leverbelastning, dette harmonerer også med muskelsymptomene dine. Tenk deg godt om. Har du mye undertrykket sinne ? Lenke til kommentar
frkand Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Akkurat, gir svært få utslag med prøvene her i landet. Da høres det heller ut som om det er noe seriøst galt med nyrene dine. Kanskje du har nedsatt nyrefunksjon? Vrææl, ikke si det a... hørtes skummelt ut! Men, det finner jeg vel uansett ut på ul'en av nyrene (forhåpentligvis). Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Bare sånn på generelt nivå vær litt forsiktig med hvor mange av måltidene dine består av knekkebrød siden det vanligvis bare er 50kcal i en sånn så kan du lett få for lite i deg om dagen, spiser du 6x knekkebrød med cirka 50kcal pålegg på hver så er det bare 600kcal tilsammen der, hvis middagen er på 900kcal så spiser du bare totalt 1500kcal som lett kan forklare dårlig energi osv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Bare sånn på generelt nivå vær litt forsiktig med hvor mange av måltidene dine består av knekkebrød siden det vanligvis bare er 50kcal i en sånn så kan du lett få for lite i deg om dagen, spiser du 6x knekkebrød med cirka 50kcal pålegg på hver så er det bare 600kcal tilsammen der, hvis middagen er på 900kcal så spiser du bare totalt 1500kcal som lett kan forklare dårlig energi osv. Vanlige kaloriinnhold i en middag er vel ikke på mer enn rundt 4-600? Spesielt hvis man prøver å spise sunt. Lenke til kommentar
Faay Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 hei, jeg er en ung jente på 24år, som har vært plaget med å være mer eller mindre utbrent siden september (straks 9mnd). I tillegg til dette har jeg hatt store plager i magen på venstre side rett under ribbeinet. Det er trykkende smerte og kan vare i alt fra 1minutt til flere dager. For å beskrive smertene kan det kjennetegnes som hold/sting som man får i høyresiden eller rett og slett å bli klypi. I tillegg blir jeg veldig kvalm og har kastet opp flere ganger pga svimmelhet. I tillegg er jeg svært plaget med skjelving - dette kom på samme tid da jeg startet å bli sliten. Kan sove veldig mange timer, uten at det hjelper noe. Har også trent en del, men holdt på å besvime hver gang pga magesmertene og svimmelheten starter. Noen som vet hva dette kan være? eller kjenner seg igjen? Dette begynner virkelig å gå utover psyken siden jeg føler jeg kan gjøre svært lite før jeg trenger å sove eller slappe av... Jeg sliter med noe av det samme. Gjort det i 2 år. Men ikke utbrentheten. Men, selvfølgelig er jeg utrolig sliten etter å ha gått slik i 2 år nå. Uten å vite hva som er galt. Mot kvalmen ¨så kjøper jeg meg syrenøytraliserende Zantac 75mg. Å takker gud for at den finnes. Svimmelheten din kan faktisk være noe så enkelt som lavt blodtrykk eller jernmangel :S ? har du sjekket deg hos lege ? Lenke til kommentar
frkand Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 hei, jeg er en ung jente på 24år, som har vært plaget med å være mer eller mindre utbrent siden september (straks 9mnd). I tillegg til dette har jeg hatt store plager i magen på venstre side rett under ribbeinet. Det er trykkende smerte og kan vare i alt fra 1minutt til flere dager. For å beskrive smertene kan det kjennetegnes som hold/sting som man får i høyresiden eller rett og slett å bli klypi. I tillegg blir jeg veldig kvalm og har kastet opp flere ganger pga svimmelhet. I tillegg er jeg svært plaget med skjelving - dette kom på samme tid da jeg startet å bli sliten. Kan sove veldig mange timer, uten at det hjelper noe. Har også trent en del, men holdt på å besvime hver gang pga magesmertene og svimmelheten starter. Noen som vet hva dette kan være? eller kjenner seg igjen? Dette begynner virkelig å gå utover psyken siden jeg føler jeg kan gjøre svært lite før jeg trenger å sove eller slappe av... Jeg sliter med noe av det samme. Gjort det i 2 år. Men ikke utbrentheten. Men, selvfølgelig er jeg utrolig sliten etter å ha gått slik i 2 år nå. Uten å vite hva som er galt. Mot kvalmen ¨så kjøper jeg meg syrenøytraliserende Zantac 75mg. Å takker gud for at den finnes. Svimmelheten din kan faktisk være noe så enkelt som lavt blodtrykk eller jernmangel :S ? har du sjekket deg hos lege ? jeg har tatt flere blodprøver og målt blodtrykket. Blodtrykket er ofte noe høyt eller normalt. Jernmangl har jeg ikke - for dette er også blitt målt. Vært hos legen gjentatte ganger, uten at prøvene gir noe svar. Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Bare sånn på generelt nivå vær litt forsiktig med hvor mange av måltidene dine består av knekkebrød siden det vanligvis bare er 50kcal i en sånn så kan du lett få for lite i deg om dagen, spiser du 6x knekkebrød med cirka 50kcal pålegg på hver så er det bare 600kcal tilsammen der, hvis middagen er på 900kcal så spiser du bare totalt 1500kcal som lett kan forklare dårlig energi osv. Vanlige kaloriinnhold i en middag er vel ikke på mer enn rundt 4-600? Spesielt hvis man prøver å spise sunt. Godt mulig, jeg spiser vel kanskje bare dobbelt så store porsjoner Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Dette er psykosomatisk. Det er stress og bekymringer som utløser verkingen i magen. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Kan være en ide og høre på kaare her, det psykiske har mange påvirkninger på det fysiske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå