Martin Bergvill Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei Dette er hva jeg har: Mobil 1 Sony Ericsson X10 Mini Pro OS Android 2.1 Update 1 OEM kalender på mobilen (har noen widgets som viser kalenderen) Sync til Gmail/Google Calender via trådløs eller mobilt Mobil2 Nokia E75 Bruker http://www.googasync.com/ til å synce kalender med Gmail/Google Calender trådløst eller mobilt Hva er problemet: Ingen problemer med Mobil2 Dette gjelder Mobil1 (sikkert også alle andre med Android) Calender enteries går ikke fra Gmail/Google Calender til mobil Enteries fra mobil dukker opp på Gmail/Google Calender (Det er kun værmelding sak som blir overført fra Gmail/Google til mobilen, ingenting annet) Når dukket problemet opp: Ca 20.mai Hva har jeg funnet på nett om problemet: Jeg er langt fra den eneste med dette problemet. Googlet meg til mange tråder over alt med nøyaktig samme problem. Google er klar over problemet. De jobber med å løse det. Hva har jeg gjort med problemet: Det som funker for meg og mange andre er å slette kalenderen på mobilen. For så å resynce. Syncer jeg igjen så kan jeg være fucked igjen. Så da må jeg slette kalender igjen. Du sletter kalender slik(norsk meny): Innstillinger Applikasjoner Installerte applikasjoner. Velg meny Velg filter Velg alle Bla så ned til "Kalender lagring" Velg så Fjern data Resync og da er ting i orden igjen Dette løser ikke problemet for alle. Se lengre ned. For noen så må du også fjerne data på applikasjonen "Kalender". Jeg har gjort det og det står Data 0kb der. Så jeg vil tro det ikke funket før jeg slettet det. Så hvis du er i ferd med å miste håret pga du ikke får kalenderen til å fungere så prøv det over. (Hvis du er i ferd med å miste håret av andre grunner så kan jeg ikke hjelpe) Det jeg også leste meg til var at noen eksporterte kalenderen på Gmail/Google. For så å slette kalenderen der. For så å opprette kalender og importere det. Da har du "nye inntastinger" som vil synces. Jeg tror jeg var heldig at løsningen over fungerer. Det er mer arbeid å eksportere/importere. Jeg er fri for pannlugg så jeg kan ikke få noe mindre hår der, men jeg holdt på å bli sprø av dette. Aner ikke når ting er stabilt hos Google slik at det over er unødvendig. Håper dette hjelper noen. Mvh Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Har også opplevd dette. All data jeg hadde lagt inn i kalenderen på telefonen har forsvunnet. Sjekker jeg google kalender på nett så ligger de fremdeles der. Hos meg virket det og "tøm data" under kalender lagring i program menyen. Da syncet alle avtalene igjen. Får se hvor lenge de ligger der og hva Google gjør med dette. Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2011 Hei igjen Det er fortsatt problemer. Har ikke noe statistikk på det. Men må inn og slette kalenderen og resynce ca hver tredje gang. Så Google har ikke fått fikset dette ennå. Mvh Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg slettet nå "kalenderlagring" og "kalender". Gikk så inn på kalenderen på mobilen og fant ingen kalendere der, det sto bare "Alle kalendere (check)" og "PC Synk (check)". Alt i orden tenkte jeg, nå er det bare å legge inn gmailkalenderen igjen også vil den laste ned kalenderen fra gmail.com. Men jeg får ikke lagt til noen nye kalendere.. Når jeg trykker "Legg til kalendere" så kommer det bare opp et vindu med overskrift "Legg til kalendere" og to knapper "OK" og "Avbryt". Dette høres jo ikke så galt ut, men det går ikke an å trykke på "OK", den er skyggelagt. Det går bare an å trykke "Avbryt". Så nå sitter jeg her, uten noen avtaler på mobilen. (Og jeg vil veldig gjerne beholde håret litt til) Noen som har opplev dette? Evt. har løsning? Bruker en HTC Wildfire S med alle oppdateringer av Android (så vidt jeg vet). Lenke til kommentar
teitur Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Har du vært inne på innstillinger - kontoer/synkronisering - google og sjekket at det er haket av for synkronisering av kalender? Lenke til kommentar
KennyLoggins Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Har du vært inne på innstillinger - kontoer/synkronisering - google og sjekket at det er haket av for synkronisering av kalender? Det er huket av for både Kontakter, Gmail og kalender i den menyen, men det skjer ikke noe når jeg trykker "synkroniser nå" og datoen som står under er gammel, men jeg tipper det datoen jeg satte opp kontoene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå