Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD 6870 - PC Starter ikke

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte følgende byggesett på dustin:

http://www.dustinhom...5010470018.aspx

Delene ble satt sammen og pc'en startet opp uten problemer og jeg begynte å laste inn Windows 7. Da jeg kom til verifisringsnøkkel på Windows 7 installasjonen, oppdaget jeg at det var en oppgraderingsversjon jeg hadde kjøpt :thumbup:

Jeg lastet derfor inn Windows XP 32-bit SP2. Midt under innlastingen av XP skrur pc'en seg av. Eneste måte å få pc'en på igjen er å fjerne de to PCI-E 2x3 pin strømtilførsel på HD 6870. Jeg fjerner disse og kobler skjermen til VGA på hovedkort og oppgraderer så til Windows 7.

Jeg har prøvd følgende for å installere HD 6870 kortet:

Slettet drivere, skrudd av PC, men så vil ikke PC starte når power er koblet til HD 6870 kortet.

Jeg har fått sjekket at PSU leverer power fra PCI-E kontaktene ved å kjøre en av kabinettviftene fra et av PCI-E parene.

Kan HD 6870 kortet ha svidd seg under installeringen av XP?

Noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette problemet?

Håper noen der ute kan hjelpe!:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at bios er riktig med volt osv?

Takker for interesse! Ja, jeg har sjekket voltverdiene opp mot det som er spesifisert i manualen for hovedkortet. Disse er satt innenfor de gitte grenseverdiene i manualen. Er en rimelig fersk pc-bygger, så vennligst utdyp hvis det er noe spesielt jeg må sette eller være oppmerksom i forbindelse med volthåndtering i BIOS.

Lenke til kommentar

Det høres ut som du har fått et defekt skjermkort, er nok bare å ta kontakt med dustin for å returnere det og få et nytt/reparert.

Ja, det kan være. Jeg synes det er merkelig at kortet fungerte i første omgang, for så å streike når XP ble lastet inn på PC'en..

Lenke til kommentar

sa du at du hadde koblet ut strømforsyningen til skjermkortet først? for da kan det hende at du har satt dem feil vei inn igjenn på skjermkortet. det skal egentlig ikke gå, men det funket fint når jeg bygde min egen pc :p da funket den ikke. sannsynligheten for at jeg tar feil er stor, men du kan jo prøve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...