Gå til innhold

[Løst] Vil dette lydkortet passe i maskinen og er det verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe et lydkort, jeg er spesielt intressert i en Creative X-FI Titanium Fatal1ty Champion, som virker ganske bra.

 

Datamaskinen min står i signaturen, PCI-E 2.0 brukes av mitt 4870x2, har jeg da en PCI-E tilgjengelig for skjermkortet? Eventuelt hva bør jeg gå for hvis jeg ikke har plass til den?

 

Jeg lurer også på hva slags forandringer jeg kan forvente, bruker en Logitech Z4 Stereoanlegg som funker rimelig bra, desverre har jeg ingen fancy headset ennå, kun 2 billige koss, har dog en fancy musikk headset, men det er ikke beregnet for spilling.

 

Bruken min skal alstå være for spilling også litt musikk.

 

takk for hjelpen, håper på kjapt svar ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tre PCI-E 2.0 slots på kortet, så det bør ikke by på noen problemer. :)

Har selv prøvd dyre lydkort fra Creative, men dog var det først med et skikkelig headset jeg fikk utbytte av det, du får også med programvare der du kan dille med masse. Er kanskje mer for entusiaster, tho i spill som CSS o.l ble lyden mye bedre i mitt tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tre PCI-E 2.0 slots på kortet, så det bør ikke by på noen problemer. :)

Har selv prøvd dyre lydkort fra Creative, men dog var det først med et skikkelig headset jeg fikk utbytte av det, du får også med programvare der du kan dille med masse. Er kanskje mer for entusiaster, tho i spill som CSS o.l ble lyden mye bedre i mitt tilfelle.

 

Hele tre PCI-e 2.0? damn, var ikke klar over det ^^

 

Jeg kan forestille meg at jeg ikke får brukt den front panel ettersom den ikke ville passe til maskinen min? Vet det høres dumt ut, men jeg skjønnte ikke hvordan den front panel skal være hnne :blush:

 

Takk for hjelpen, kan hende jeg får pro edition heller (uten panel), men skal se om jeg finner en butikk som er villig til å la meg teste kortet og eventuelt levere tilbake hvis jeg blir misfornøyd.

Lenke til kommentar

Bare vær obs på en ting, og det er at dersom du kjører Win 7 64 bit så KAN du få problemer. Jeg har samme kortet som du tenker på og sliter med at Creative sine drivere ikke gjør jobben. Har hatt store problemer med driverne og måtte til slutt installere drivere som er modifisert av en tredjepart. Mange som sliter med dette på driverne til Creative, og disse har ikke vært oppdatert siden sommeren i fjor omtrent.

 

Har alltid vært Creative fan, men etter denne brøleren må jeg si at jeg sliter med tilliten. Hardwaren i seg selv er meget bra, men det mangler totalt på supportsiden til Creative, og dermed blir det en del miksing og triksing for å få ting til å funke.

 

Lydkvaliteten er det ingenting å si på - jeg kjører et par Qpad 1339 - som er veldig gode på lyd.

Dersom du går går for dette kortet og evt får trøbbel med driverne så last ned enten siste drivere fra DanielK eller PAX som et alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...