teknikk Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg lurte rett og slett på om noen vet hvilken fysisk forskjell det er på disse motorene? Er det kun programvareforskjell? isåfall.. hvorfor blir ikke en 90hk til en 130hk med rett program? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Det er samme motoren, DLD-416 med forskjellig effekt. Hva som gjør at den ene er sterkere enn andre er jeg litt usikker på, men forskjell i styrings programvaren er vel ikke akkurat et skudd i blinde. Det er heller ikke helt usannsynlig at det er en annen turbo. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hvis jeg ikke husker feil, så har 90-hesteren en vanlig turbo, mens 110/115-hesteren har twinscroll-turbo. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 okey.. det forklarer jo saken om hvorfor den er så ufattelig dau. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hehe, noe av det tristeste jeg ser er Ford Focus, med komplett RS-styling og så 1,6 tdic motoren som yter "hele" 90hk. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Helt enig, det er en fantastisk drittbil. Og den motoren forstår jeg ikke hvorfor er så populær i så mange biler.. bl.a xc90.... !?!!? men da med noe mer moment da. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Får ikke den motoren i XC90, nei. Heller ikke i den mindre XC60. Største bilene du får den i (som 115-hester) er V70, Mondeo og S-Max. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Alikevel... trist for de som har valgt den da.. det fjerner jo det siste strå av bilinteresse og entusiasme man måtte ha. Bedre å sitte på en buss enn å kjøre en bil med en slik motor. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hehe, noe av det tristeste jeg ser er Ford Focus, med komplett RS-styling og så 1,6 tdic motoren som yter "hele" 90hk. Jeg synes ikke +20-30hk gjør noe med den saken egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hehe, noe av det tristeste jeg ser er Ford Focus, med komplett RS-styling og så 1,6 tdic motoren som yter "hele" 90hk. Jeg synes ikke +20-30hk gjør noe med den saken egentlig. Ja på et vis, men du prioterer feil nå du går for fullt styling sett istedenfor å 20-30hk ekstra, spesielt når motoren er så dau. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Får ikke den motoren i XC90, nei. Heller ikke i den mindre XC60. Største bilene du får den i (som 115-hester) er V70, Mondeo og S-Max. Jeg har kjørt denne motoren i mange forskjellige biler, og spesielt den nyeste utgaven med 115 hk imponerer (har dog ikke kjørt 90 hk). Etter min oppfatning er det den beste 1.6 TD-motoren som finnes i dag. Den går stillere, og trekker bedre på lavt turtall enn VAG sin nye 1.6 TDi 105 hk, og virker mye kraftigere enn Nissan/Renault sin 1.5 dci. Den benyttes av mange, både BMW, Mini, Ford, Peugeot, Citroen, Volvo og Mazda, for å nevne noen. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg er helt enig i at den er bra, men den er ikke fryktelig mye bedre enn VW sin motor. Jeg syntes disse to er rimelig like. Nissan/Renault sin 1,5-liter er ikke der oppe, nei. Det samme gjelder Opels 1,7-liter (som er en real møkkamotor). BMW har aldri brukt den, og Mini har sluttet å bruke den nå. De bruker en nedskalert versjon av BMWs egen toliter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det samme gjelder Opels 1,7-liter (som er en real møkkamotor). At Opel ikke bytter ut den der 1.7 literen fra Isuzu med noe fra dette århundret, forundrer meg forsatt den dag idag. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 At Opel ikke bytter ut den der 1.7 literen fra Isuzu med noe fra dette århundret, forundrer meg forsatt den dag idag. Meg også. Den ble introdusert i Vectra på slutten av 80-tallet... Det skal sies at den har fått noen oppgraderinger siden den tid, men det er fortsatt et rakleverk med ketsjupeffekt av en annen verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå