BIG1 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei! Vurderer denne: http://www.dell.com/no/p/xps-15z/pd.aspx?ref=hbn denne: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10603206;c:100561;fl:0 eller denne: http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10600327;c:100561;fl:0 Er det best med Intel® HM67 chipset (Dell sin), eller Intel HM65 Express chipset (B3 versjon) eller Intel HM65 Express chipset? Med tanke på fremtiden når jeg skal oppgradere. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Hvilke oppgraderinger er det du tenker på? I utgangspunktet kan du ikke uten videre oppgradere hverken prosessor eller skjermkort i en bærbar - men akkurat i dette tilfellet går det fint, så lenge oppgraderingene er blant de valgene du har under konfigurasjonen allerede. I tilfellet Multicom Kunshan P150, så er jeg heller ikke sikker på at det f.eks. er bare å bytte et GTX 460M til et GTX 485M eller HD 6970 - det kan være at selve kjøleribbene også må skiftes da, for at de skal passe. I hvert fall er det sånn med min Kunshan; jeg kan oppgradere til GTX 480M, men da må også kjøleribben byttes samtidig. Prosessor er det litt enklere med; jeg kan helt sikkert oppgradere til Intel Core i7 980X hvis jeg vil, sannsynligvis også 990X, uten videre inngrep, men muligens behøves ny BIOS i det sistnevnte tilfellet. Endret 27. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hvilke oppgraderinger er det du tenker på? I utgangspunktet kan du ikke uten videre oppgradere hverken prosessor eller skjermkort i en bærbar - men akkurat i dette tilfellet går det fint, så lenge oppgraderingene er blant de valgene du har under konfigurasjonen allerede. I tilfellet Multicom Kunshan P150, så er jeg heller ikke sikker på at det f.eks. er bare å bytte et GTX 460M til et GTX 485M eller HD 6970 - det kan være at selve kjøleribbene også må skiftes da, for at de skal passe. I hvert fall er det sånn med min Kunshan; jeg kan oppgradere til GTX 480M, men da må også kjøleribben byttes samtidig. Prosessor er det litt enklere med; jeg kan helt sikkert oppgradere til Intel Core i7 980X hvis jeg vil, sannsynligvis også 990X, uten videre inngrep, men muligens behøves ny BIOS i det sistnevnte tilfellet. Er kjøleribben for liten eller passer ikke kjøleribben med brikka? It is relevant to my interests Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Når det gjelder min laptop, så passer ikke kjøleribba med skjermkortet. Kontaktpunktene sitter litt annerledes på GTX 480M enn på GTX 280M, og det er en litt annen høyde på de chip'ene som sitter rundt selve kjernen, og disse skal jo også ha kontakt med kjøleribba. Det er derfor jeg sier at det er mulig at det heller ikke vil passe dersom man bytter fra et GTX 460M til et GTX 485M eller HD 6970M, i en P150 eller P170. Jeg tror det kan være sånn at disse barebone'sene som Multicom får fra Clevo, kommer med kjøleribbe som passer det enkelte skjermkortet den skal selges med. Altså, vil kunden ha et HD 6970M skjermkort i sin P150, så vil chassiset som laptopen bygges fra, være litt annerledes innvendig enn hvis man vil ha et GTX 460M skjermkort. Men dette er jeg ikke sikker på altså, bare for å ha det sagt. Det kan like godt tenkes at kjøleribben på en P150 eller P170 er "one size fits all". Endret 27. mai 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå