jente95 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei. Jeg har komt opp i naturfag på prøvemuntlig, og jeg er veldig dårlig i naturfag. Temaet er: Karbon, fossilt brensel og miljø. Mange mener det er lett, men jeg skjønner fint lite. Noen tips? Noe jeg MÅ ha med? Noe jeg bør ha med? Takk på forhånd =) skal forresten ha den på tirsdag, den 31.05 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ville nok tatt med noe av dette: - Hvordan dannes fossilt brensel? - Hvordan blir det om til bensin og andre produkter? - Hvordan påvirker bruken av fossilt brenselet miljøet? Hvorfor? - Råolje og krakking Kan ta med litt om: - Hydrokarboner (alkaner, alkener, alkyner + evt. briefe litt med alkoholer, aldehyder, karboksylsyrer, estere, etere osv) - Karbon 14-datering - Diamant og grafitt (og forskjellen mellom dem) - Hvordan fungerer en forbrenningsmotor? Dette er bare noen emner. Du kan jo også slå opp i stikkordsliste bakerst i boka og se hvilke sider og kapitler karbon er nevnt. Lenke til kommentar
jente95 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Tusen takk =D kom gjerne med flere tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå