Gå til innhold

Playstation 4 er bekreftet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil nok være en god stund til den kommer for salg, men poenget er at den er offisielt bekreftet. Jeg håper vi får høre mer på E3 i år, men hvis ikke får vi garantert høre mer om det på E3 neste år. I tillegg er det jo en rekke andre sånne konferanser som Tokyo Gameshow, den greia i Tyskland og så videre, for ikke å snakke om Game Developers Conference.

Lenke til kommentar

Joda, men nå er det bekreftet, akkurat som Nintendo bekreftet Project Café. Da var det bare å vente på at Microsoft skal innrømme at de også jobber med en. Og hvem vet? Kanskje Apple jobber med noe også for alt vi vet. De var raske til å ta over mobilmarkedet og mp3-spillere, og de har hatt stor suksess med iPad-ene. Hvorfor ikke lage en iConsole også når de først er i gang, om ikke annet for å irritere Bill Gates? :p

Lenke til kommentar

Xbox 3 er mer eller mindre bekreftet. Microsoft har de siste månedene lagt ut en rekke jobbannonser der de nevner at de er i gang med å utvikle den neste xboxen.

http://www.businessinsider.com/microsoft-hiring-engineers-for-next-xbox-2011-3

Nøyaktig når vi kan vente oss den neste boxen er usikkert, men 2013 høres ut som et sannsynlig lanseringsvindu.

On-topic: Dette kommer ikke som noen overraskelse. Sony ønsker nok ikke å gi Nintendo et altfor stort forsprang, så jeg håper og tror at PS4 kommer i 2013. Det er på tide med en ny konsollgenerasjon. :)

Lenke til kommentar

Enig, det høres meget interessant ut, spesielt siden en del er enige i at det ikke trengs noen ny konsoll så snart. Men det spørs hvor bra de egentlig blir. Sony vil "selvsagt" støtte full 3D som standard med PS4, så det er alltids en mulighet for at de har en etterfølger til blue-ray mer eller mindre klar og vil lansere det med konsollen. Det jeg håper mest er at de støtter to eller flere TVer. Å spille online er morsomt i en del spill, men ingenting slår split-screen. Tenk da å spille på hver sin TV via den sammer konsollen? :) En annen ting jeg håper på er at de støtter NGP bedre enn PS3 støtter PSP. Det beste hadde vært å kunne spille spill på NGP (og PSP?) via PS4, så vi hadde fått NGP-spill på stor skjerm Alt de trenger gjøre er å streame spillene gjennom PS4en.

Lenke til kommentar

Noen som har trua på Blue-ray til Xbox 720?

Jeg vil nesten håpe at de dropper optiske medier helt til den generasjonen og kjører alt gjennom nedlastning/streaming. Hvis både Sony og Microsoft hadde gått ut nå og sagt at neste generasjon ikke ville ha hatt optiske medier så kunne det virkelig satt fart på denne typen tjenester.

Hvis de absolutt skal ha optiske medier så får jeg jammen håpe de tar blue-ray. Det å fortsatt ha kun dvd i 2013-2015 må nesten regnes som dumt.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha optiske medier så lenge som overhodet mulig. For det første er det langt bedre å gå i en butikk og se gjennom spillene de har enn å lese gjennom en liste på nettet. Og for det andre begynner spill å bli rimelig store. Siden jeg kun har max 6GB nedlastning i måneden sier det seg selv at jeg ikke kan drive og laste ned spill på det dobbelte og vel så det. Og selv om jeg kunne ha gjort det gidder jeg ikke å sitte og laste ned 20GB for å få et spill eller to. Plass på harddisken tar det også, så hva om jeg vil spille det senere. Det er mye enklere å bare pakke inn disken og brukie noen minutter på å installere.

Lenke til kommentar

Jepp, ønsker selv et fysisk produkt grunnet småtregt internett. Spill er, som sagt, begynt å bli veldig store, og man vil jo etter hvert fylle opp harddisken. Tviler på at det blir snakk om 1 TB-disker i disse konsollene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...