Gå til innhold

billig elkjøp "hjemmekino"

Anbefalte innlegg

Min syster vurderer og kjøpe seg et av disse billige "hjemmekino" pakkene fra elkøp. hun har begrenset økonomi og er ingen hifi entusiast såå derfor.. :)

denne vs denne?

noen som har erfaring med noen av disse?

hun hadde sett seg ut den billigste pakken fra philips, men er det verdt 1000 lappen ekstra for sony anlegget? eller betaler man bare for merket?( den kostet forresten 3795, og ikke 3995 i butikken)

hva er egentlig forskjellen?

-takkar på forhånd-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med disse, men dette (med mine uthevinger):

hun har begrenset økonomi og er ingen hifi entusiast
er vel tre gode grunner til å gå for den billigste. Så i tillegg at den billigste støtter mp3, kanskje det kan komme til nytte?
Lenke til kommentar

Jeg vill gått for Sony'en. Det har mulighet for SACD og det kan jo komme godt med senere selv om hun ikke er noen entusiast.

En annen ting er at i den klassen har en 1000-peising ofte mye å si for lyden, så dersom hun har den ekstra lappen tror jeg det er verdt det. Har dere vært og hørt på? Hvis ikke så er det gjerne like greit å gjøre det? Man kan jo lettere bedømme hva ma syns ting er verdt da...

Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaring med disse, men dette (med mine uthevinger):
hun har begrenset økonomi og er ingen hifi entusiast
er vel tre gode grunner til å gå for den billigste. Så i tillegg at den billigste støtter mp3, kanskje det kan komme til nytte?

Hvorfor er saken at det er en 'hun' (jente) en god grunn til å gå for den billigste...?

Lenke til kommentar

Å utheve at det er snakk om en jente var ikke vondt ment :)

Bare et forsøk på å sette fokus på noe annet enn fete spesifikasjoner som ofte blir hovedfokus her. Ikke alle har samme behov.

Min erfaring er at av alle jentene jeg kjenner, er det kun èn jeg vet om som har en viss interesse av anlegg/lyd (hun kjøpte på HiFi-klubben). Det er ikke det samme å like musikk som å ha interesse av HiFi. En barndomsvenn (gutt) kjøpe og hørte på utrolig mye musikk, men han hadde overhodet ikke interesse av anlegget. Han hadde bare et billig et, men det holdt lenge til hans bruk. Det er ikke noe galt i det, selv om jeg personlig liker litt bedre utstyr slik at detaljene kommer frem.

Tilbake til temaet. Så lenge det som er 1000 kr billigere ikke låter virkelig søppel og det er et hav av forskjell, ville jeg nok tatt det. Dersom hun ikke har noe bedre å bruke den tusenlappen på, kan det sikkert vurderes om det er like greit å slange den på. Allikevel er det etter min mening meningsløst å ta høyde for fremdigige investeringer (SACD o.l.). Det er sikkert så lenge til det tar av, hvis det i det hele tatt gjør det, og de som kjøper det først, er neppe de som ser på pakker i den prisklassen det er snakk om her. For enkelte ville jeg tro det veier tyngre at den billige støtter mp3, men det varierer nok veldig.

Hvis det er mulig, så la henne høre på begge og se om hun hører forskjell uten andres innblanding. Kanskje ikke alltid like lett i store butikklokaler, men, men.

Dette er fra min side ikke ment som diskriminerende, i tilfelle noen vil drive kvinnesak, men en erkjennelse av at kvinner og menn ofte har litt forskjellige verdier, noe som fremdeles (heldigvis) gir utslag i forskjellige interesser. Aner meg at noen likestillingsforkjempere helst hadde sett av vi ble født androgyne, men det får være deres sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...