Pjassop Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) 3D-TVer selger dårlig (under 4% penetrasjon i markedet, selv om de prøver å hausse det som "øker over 100%" (2 TVer er 100% mer enn 1 TV, men fortsatt et ekstremt lavt tall f.eks.)), og salget av 3D-innhold er synkende (når folk først har sett en film i 3D mener de tydeligvis ikke at det har noen større verdi for dem): http://www.mediapost.com/publications/?fa=Articles.showArticle&art_aid=151374 Endret 6. juni 2011 av Pjassop Lenke til kommentar
flinx Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Dette er jo flotte tall. 16.8% ved slutten av året vil si at én av åtte TV-er som selges vil ha mulighet for 3D. Dette er mye raskere opptak av ny teknologi sammenlignet med f.eks. HDTV og Blu-ray på samme tidspunkt siden lansering. Hvis du også ser på inngangsprisen (ca. 10k og oppover) vil det sannsynligvis si at de fleste TV-er i det prissjiktet vil ha 3D. Hva billettsalget gjelder, ville jeg gjerne hatt mer data. Dessverre finnes det mye dårlige og middelmodige filmer som har kommet ut i 3D, og jeg vil tro billettsalget følger deretter. Det er også min største klage med 3D i dag - det er rett og slett mye dårlig film, og utvalget er veldig labert. Det bekreftes delvis i artikkelen "Viewers will be weeding out their choices -- only paying for high quality and big releases, leaving mediocre movies alone." Du kan også ta en titt selv på lista http://www.3dmovielist.com/3ddvds.html Hvor mange av disse ville du ikke bare sett på kino, men mener at de er så bra at det er verdt å betale ekstra for 3D? Av de jeg har sett så langt, er det bare Avatar, Tron: Legacy og Resident Evil: Afterlife. Innhold konvertert fra 2D til 3D blir ikke bra heller. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Flotte tall? Vi vet ikke hva salget ved slutten av året vil være, men vi vet at salget er dårlig i dag. Vi vet også at butikker og produsenter desperat prøver å prakke 3D på folk. Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Alle tver vil bli 3D på innen 2012, så folk får 3D uansett viss dem skal ha ny tv. Men dem kan klart velge om å ha det på eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå