EinarEriksen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Slutt på låste bootloadere hos HTC, mens Sony Ericsson gir deg verktøy for å låse opp sine. Nå gjør de rooting tryggere Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Vet ikke åssen det er med andre, men jeg tror ikke jeg hadde gidda å låse opp bootloader før det var slutt på offisielle oppdateringer uansett. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Rooting har da ikke noe med bootloaderen å gjøre. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Litt rart at det er veldig vanskelig å roote S-ON telefoner som har låst bootloader da. Jeg er veldig glad for at de nå har bestemt seg for å åpne bootloaderen. Har tenkt på å kjøpe ny telefon en stund nå, og hadde i utgangspunktet lyst på HTC, men slo det fra meg når jeg fant ut at de ble levert med låst bootloader. Endret 27. mai 2011 av SRD Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg har root på min X10 mini, og den har låst bootloader. Åpen bootloader kan nok gjøre det enklere å roote, siden du ikke trenger å utnytte noe sikkerhetshull, men den avgjørende forskjellen er at en åpen bootloader kan laste den kernelen du vil, med de parametrene du måtte ønske å sette. Det gjør det mye greiere å oppgradere til nyere versjoner av Android (f.eks. med CyanogenMod), siden disse gjerne er basert på nyere kernelversjoner, og ellers må hackes til for å fungere noenlunde. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hurra for HTC! Og SE også. Pluss i boka for begge produsentene! 2 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hurra for HTC! Og SE også. Pluss i boka for begge produsentene! Om nå bare SE får sving på batterilevetia igjen. Og kanskje prøver seg på en konkurrent til Motorola Defy (gjerne i form av en mini pro). Lenke til kommentar
TheNikkoMan Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ser ingen steder at det står at Samsung skal gjøre det samme. SGS2 er jo allerede åpen Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 En bootloader gir en stor trygghet dersom du rooter telefonen din. Denne kan starte opp helt uten at noe som helst annet på telefonen din fungerer, og fra bootloaderen kan du legge inn en ny ROM på telefonen - noe av det samme som å gjeninstallere Windows på PC-en. Tja, jeg greide da å bricke min HTC Magic selv med en åpen bootloaden ... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Liker Samsung sin bootloader jeg. Selv om både Clockwork Mod Recovery og ROM-et er fucka funker stort sett alltid "Download Mode" som lar deg bruke PC-en til å redde telefonen. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Kan rooting fikkse lagg når man bytter side i menyen eller scroller. Har en SG Ace med 800mhz CPU og noe rund 128 mb ram Lenke til kommentar
roadrunner41 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har en Incredible S. Hva vil skje med den, vil den også kunne låses opp, og hvordan? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 vil det si at man ikke bryter garantien om man rooter den da?? Kan rooting fikkse lagg når man bytter side i menyen eller scroller. Har en SG Ace med 800mhz CPU og noe rund 128 mb ram Nei... Roting fikser ikke noe, det gir deg bare muligheten til å leke doktor... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Godt å se. Tror dette vil bidra til mye bra utvikling i android miljøet, og øke levetiden på mange telefoner. Ellers virker det som om de fleste må se langt etter offisielle SE oppdateringer uansett hvor låst bootloaderen er. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Kan rooting fikkse lagg når man bytter side i menyen eller scroller. Har en SG Ace med 800mhz CPU og noe rund 128 mb ram Vis distroen kjøre et mer optimalisert GUI så kan bytting av distro fikse problemet. Men siden dette er Android, har jeg mine sterke tvil Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) vil det si at man ikke bryter garantien om man rooter den da?? Warranty will get void once you root Samsung Galaxy S2 GT I9100, though warranty can be claimed once you un root your device. Kilde: http://androidadvices.com/how-to-root-samsung-galaxy-s-2-i9100-tutorial/ edit: skriveleif Endret 27. mai 2011 av Byxxi Lenke til kommentar
TastyFroyo Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Klarte å bricke min milestone, selv med låst bootloader! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg