fighting69th Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Har en F/S Amilo D, med en vifte som bråker som en industristøvsuger, og nå er jeg rimelig lei . Er dete noen som har bytta den eller har noen gode idèer om hvordan jeg bør gjøre det? Eller går det i det hele tatt uten å ødelegge hele maskinen Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det er veldig enkelt. Vipp først av "rammen" øverst, som on/off bryteren sitter på. Skru av tastaturet, 3 skruer. Skru ut vifta, 4 skruer. Problemet er at vifta sitter inni et viftehus som du sannsynligvis ikke får åpnet. Lik vifte får du neppe tak i heller. Du må kjøpe hele driten ny (viftehus m/vifte) hos en serviceleverandør. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Ingen forslag til hvordan man kan "modde" dette til på et vis med andre vifter? Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det tviler jeg sterkt på at går. Skru ut viftehuset og se selv. Men den maskinen har desktop cpu og trenger MYE kjøling, derfor dette "bråket". Klart, bråker den helt for jævlig så send den inn til rep å få den byttet på garanti. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Klart, bråker den helt for sinnsvakt så send den inn til rep å få den byttet på garanti. Den bråker noe sinnsvakt. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Eller gjør som meg, kjøp en Lifebook S6120 isteden! Der går ikke vifta i det hele tatt ved normal bruk Ved full ytelse hører du den litt, men ikke så høyt som Amilo D Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 skulle ønske jeg hadde det som en valgmulighet Lenke til kommentar
It's me Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Eller gjør som meg, kjøp en Lifebook S6120 isteden!Der går ikke vifta i det hele tatt ved normal bruk Kjempegod ide. Når fighting69th og jeg har en god AmiloD som fungerer topp utenom viftestøy er det en god løsning å kjøpe en ny maskin. Tenk litt før du kommer med latterlige og idiotiske forslag fighting69th, det burde nok gå greit å bytte ut viften hvis du tilpasser den litt, men garantien bortfaller. Å ringe FS å spørre om det er mulig at de kan skifte ut viften med en som er stillere er litt tryggere og gjør ikke at du mister garantien. Tviler på at de gjør det, men det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
stianrp Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Hvorfor så hårsår?? Grunnen til at jeg kom med forslaget er at jeg har hatt en Amilo D selv!! Siden viften bråket for mye, passet ikke den til mitt bruk. Det var da naturlig å selge den til fordel for en bærbar som hadde lite viftestøy! Du må for all del begynne å skru opp pcèn for å mekke den til å bli mer stillegående, men jeg synes ikke det er noe god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå