fighting69th Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Mulig noen har lurt på dette før,men jeg klarte ikke finne noe noe i Søk. Jeg kunne gjerne tenkt meg slippe ha to maskiner med tilhørende kabelsalat på gulvet. Jeg har en gammel PIII maskin og en nyere P4 maskin. Er det noen der ute som har prøvd å sette de i samme kabinett, noen som vet om det finnes slike kabinett eller? Eller har andre forslag til løsninger. Håper noen har noen forslag Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 det går nok ikke. pga at da må man ha 2 hovedkort (siden det er to CPU`er) å dessutten må man har to strømforsyninger, ja kort sagt du må ha 2 av alt nesten, gå det går ikke så bra i et kabinett, å uannsett, så tror jeg at du hadde fått litt kabler allikevel. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg forstår at det blir to av alt ja. men finnes det noen kabinett som har plass til alt dette? Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Som jeg ser det er det intet alternativ enn å modde et svært server kabinett eller lage ditt eget. (kunne ta lisens på det og tjene godt? Legge til en funksjon for å bruke samme skjerm, tast og mus for begge maskinene i samme kabinett, etc ,etc. ) Lykke til forresten... Joachim F. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Har fundert på serverkabinett,bare synd de er så avsindig dyre. Må finne en løsning på dette ,hmmm Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 du kan montere hovedkortet i døra på kabinetet og sette deg litt høyre sån at grafikk kortet er over det andre eller noe sånt Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det aller enkleste må være å kjøpe to desktop kabinetter og skru dem sammen, f.eks. dette. Dessverre kan de jo ikke dele noen komponenter som CD spiller og lignende, så det blir jo ikke videre praktisk uansett. Du kan jo kjøpe en PC med to CPUer... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Utrolig irriterende at jeg ikke kan finne det, men jeg er sikker på at jeg så (tror det var på slashdot) bilder av et vanlig, dog noe modifisert, kabinett med to helt individuelle maskiner i seg. Var ganske tøft, men et virrvarr av ledninger. Skulle bare ønske at jeg kunne finne adressen.... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hvis du klarer å få presset alt inn i ett kabinett (eller setter sammen to stk desktop) så finnes det en boks (vet ikke hva de heter) som gjør at du kan bruke et sett med tastatur/mus og en skjerm på flere maskiner. På jobben har vi en slik satt opp med fire desktop pc'er. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ja en sånnen boks er genial, husker bare ikke hva den heter. Selges på Clas Ohlson Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 ja, men hva er poenget da? hva vil du fram til? du for jo det samme kabel greiene uannsett. å hvis du har 2 sånne da så blir det minst 10 kabler. det er litt mye det, egentlig så har jeg ganske mange kabler til min pc som er kobla bak. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det presserende spørsmålet blir: hva i svarte skal du med det??? Hvis du alikevel skal ha alt i en boks kan du vel bare droppe å bruke den ene PCen? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 var det meg du snakka til eller? jeg skjønner ikke hvorfor han skal stappe alt inni en boks liksom. mye bedre synes jeg da å ha to forskjellige kabinetter. så har man likevel noen ledninger. det er jo liksom ikke bak pc`en du sitter mest da det er jo forran skjermen. å de fleste som har MIDI/BIG tower har vel kabinette sitt på gulvet så da er vel den saken grei. jeg har den ene pc`en min på gulvet dvs. den stasjonære. laptoppen har jeg på bordet ved siden av meg akkurat nå. dessutten så tror jeg det blir litt dumt å stappe alt inni en boks. siden du allikevel har 2 så kan du vel bruke den gamleste pc`en din til en testboks. og P4`en til alt annet. det ville jeg gjort. det kunne forsåvidt jeg også gjort siden at jeg har 2 pc`er jeg også, en laptop og en stasjonær, men blir mest at jeg holder på med den nye pc`en min allikevel. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 En brite tok patent på dette for en stund siden visst nok. Redundant system som skulle være prinsipielt bedre sikret mot virus, satte meg aldri inn i saken Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Takk for forslag! wil, jeg skjønner det blir like mange ledninger til hver maskin:) ,men jeg er nødt til å ha maskinene plassert et stykke fra hverandre p.g.a møbleringen, min samboer har ikke helt forståelsen for å ha to maskiner stående og dure fremme her , og resultatet blir en hel haug ledninger i diverse retninger (som forsåvidt ser helt forferdelig ut,men det gikk gjennom sensuren ). Hadde jeg hatt ett kabinett som f.eks var i størrelse fulltower og litt bredere enn et vanlig kabinett kunne det kanskje gått. To desktopkabinetter virket litt interessant.Må tenke litt på den. Og så hadde det jo vært utrolig artig å snekra sammen noe sånt da, just for the fun of it.. Lenke til kommentar
boza Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hvis du kjøpe/lager en relativt stor boks, som du splitter loddrett i midten og modder endel selv med tanke på at du speiler 2 kabinetter og setter dem sammen så får du et stort kabinett istedenfor 2. har sett bilder av folk ettellerannet sted men akk ja, link mangler. Skjønner poenget ditt, har selv lyst å gjøre no sånt no, men per idag så er ikke det mitt prekære problem, har samboer selv, men hun bruker den ene pc'n så sammensmelting av de 2 vil jeg unngå, da hun kommer til å sitte 2 close mens jeg driver med mitt hehe... =) Men, --------- | | | | | | | | | | | | ----------- No sliktno ovenfor,EDIT: PRøvd å tegne, men det går gæærnt.!!!! men da må du ha dobbelt av alt, eller hvis du ikke trenger cdrom etc på den ene, kan du bruke RDP kobling til en av dem, hvis du bare har tenkt å la den ene stå som filserver feks. Da setter du i 2 hovedkort med alt tilbehør på hver sin innside av ytterveggene. Og cd-rom etc av hva du trenger. Og ekstra fett hadde det vært hvis du hadde modda kabinettet slikt at du har et rom til en kvm svitch med bryter foran, så slipper du 2 av tastatur og mus. Ja, jeg har planlagt litt selv, men ikke kommet lengre... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 DØDSFETT! Dette fikk jeg lyst til å prøve selv en gang. Det var faktisk en helt utrolig genial ide. Du må seff lage eget kabinett, noe lignende det 100KG greiene han på overklokking.no lagde, også stapper du to PCer inni der. Koble på mus og tastatur og alt slikt på hvert sitt mottak, to skjermer og full pakke. Herregud så det hadde vært morsomt. Slipper liksom å ha en serverPC kjørende i kottet et sted. Du bare lager en stillegående PC og legger den i samme boksen. Fett med to power-knapper frempå også da. Hihi Dette er noe jeg må huske på når jeg får mer penger og mer fritid Lenke til kommentar
wil Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 hehe, ja, du sier noe, men jeg for min del kan ikke gjøre det da men. du kan jo gjøre det på en annen måte. du kan sette kabinettene oppå hverandre, men da blir det sikkert litt rart da å. Lenke til kommentar
fighting69th Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 boza; du er inne på noe knallbra her. her blir det frem med blyant og linjal og tegne litt. og vente på neste lønn Er litt opptatt,men skal legge inn et forslag her i løpet av en dag eller to forhåpentligvis ,så får dere slakte meg så bra det går 8) Lenke til kommentar
hart Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Om man får presset inn innmaten til 2 PC i et (forhåpentligvis stort) kabinett tipper jeg det kan bli litt hett der. Hva med å sette av litt plass til ett stort vannkjølingssystem som kjøler begge PCene? Hadde vært kult.. blir en slags siamesisk tvilling elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå