Gå til innhold

Test: Apps til bilnavigasjon

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lærepengen får vel være at man ikke skal tro på alt man leser. Men var vel Amobil som gjennomførte dette makkverket av en test. Og det er ikke første gangen de bommer på virkeligheten. Ska du ha nøytral informasjon, så kan det lønne seg å lese brukererfaringer og ikke tester fra media som lever av reklame og goodwill fra produsentene. Det er mange år siden jeg forstod såpass. Den gangen var det Lyd og Bilde som publiserte en test av bilstereo. Den modellen jeg akkurat hadde anskaffet meg, fikk topp karrakter. Jeg kunne av egen erfaring se at testen slettes ikke stemte med virkeligheten, men da jeg bladde litt i bladet oppdaget jeg at produsenten var desidert størst på reklame i det nummeret. Jeg sa straks opp mitt abonnement og har siden ikke lest et eneste nummer an bladet. Det samme har jeg opplevd på Amobil, så testene der tar jeg med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Lærepengen får vel være at man ikke skal tro på alt man leser. Men var vel Amobil som gjennomførte dette makkverket av en test. Og det er ikke første gangen de bommer på virkeligheten. Ska du ha nøytral informasjon, så kan det lønne seg å lese brukererfaringer og ikke tester fra media som lever av reklame og goodwill fra produsentene. Det er mange år siden jeg forstod såpass. Den gangen var det Lyd og Bilde som publiserte en test av bilstereo. Den modellen jeg akkurat hadde anskaffet meg, fikk topp karrakter. Jeg kunne av egen erfaring se at testen slettes ikke stemte med virkeligheten, men da jeg bladde litt i bladet oppdaget jeg at produsenten var desidert størst på reklame i det nummeret. Jeg sa straks opp mitt abonnement og har siden ikke lest et eneste nummer an bladet. Det samme har jeg opplevd på Amobil, så testene der tar jeg med en stor klype salt.

100 % enig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser at CoPilot har kommet med en helt ny versjon nå. Noen som vet hvordan den er i forhold til f.eks. Navigon?

Jeg testet ut Sygic, Navigon og Wisepilot sine trial versjoner og Sygic hadde for rotete kart og hadde ikke tunnelsimulering så den droppet jeg. Navigon hadde bra tunnelsimulering, men jeg fikk inntrykk av at kartene var lite oppdaterte (i og rundt Bergen) og i allefall fotoboksene hvor den varslet for bokser som ble fjernet for flere år siden og ikke viste nyere bokser.

Wisepilot var ustabilt og dårlig så den forsvant fort ut igjen, og da CoPilot kom i ny verjson og introduksjonstilbud på litt over 200,- så tok jeg sjansen på å kjøpe den. Ser forsåvidt greit nok ut, men når gatene kommer tett på hverandre så er det vanskelig å følge anvisningene, vet ikke helt hvorfor, men hadde aldri det problemet med Navigon eller Sygic, men med CoPilot blir det ofte en gate for tidlig :thumbdown: lurer på om det er uthevelsen av veien en følger som er for bred slik at det blir vanskelig å se...

Lenke til kommentar

Prøvde ut nyeste Sygic Aura (til Android), og det ble jeg meget positivt overrasket over. Kartene var meget oppdaterte og fotoboksvarslingen virket som den skulle.

Synes ikke HTC-navigasjonen var så bra egentlig. Tipper ejg nok bruker pengene mine på å oppdatere Sygic-lisensen ja.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...