Richie Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har selv brukt Navigon på SE X10 mini i et års tid, og har vært veldig fornøyd. Jeg synes TomTom er hakket bedre, men da det ikke var noe alternativ på Android måtte jeg ta det nest beste valget. Og t.o.m på en så liten skjerm som på min telefon, så fungerer det bra. Har kjørt rundt i Norge, Sverige og Danmark med den uten problemer. Eneste som er dumt, er at man ikke kan lage en enkelt rute fra et land til et annet. Så man må sette destinasjon til grensa man har tenkt til å kjøre over, for så å sette opp ny destinasjon når man kommer over grensa. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg ser det er to ting jeg ikke finner opplyst om i testen: - Hvor ofte oppdateres kartene, og må man kjøpe ny app for å få oppdatert kart? - Kan skjermbildet stå på høykant? Jeg kjører vanligvis fremover, ikke sideslengs, dermed synes jeg det er viktigst å se hvordan veien er fremover fremfor hvordan den er på sidene slik man ser på widescreen. Min første bil-GPS var en PDA på høykant, og da var det mye lettere å se hvordan veien var fremover. Lenke til kommentar
Dinqado Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg klarer ikke å fatte at Ndrive kunne få terningkast 6!!!!! Den har IKKE oppdaterte kart, f.eks i gausdal så har dem bygget ny veg for noen år siden, den er IKKE registrert.. Når jeg søker en adresse (vilkårlig f.eks holshågåvegen med ett husnummer) så er vi framme ved krysset inn til vegen....Den viser IKKE vegen helt fram til husnummeret. Har prøvd til flere adresser MED husnummer, men den stopper bare fram til krysset... Da det bare 15 min på å prøve app, og det tar fanden meg mange min å inst. store apper med flere hundre MB nedlasting, så jeg rakk ikke å avinst den før "tiden var omme"... (Tror jeg brukte 10-12 min på å laste ned kart ol) 1. Rævva app (Ndrive 11) 2. Rævva "angrefrist" (15 min) 3. Mistet 157,15 kr på crap-app!!! Ja, nå er jeg SUR!!!! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Er enig med de andre at du kan ikek gi toppscore til noen app som er bundet til en telefon, som dere selv sier, så tomtom er en femmer Virker ikke som denne artikkeln er så veldi seriøs med så mange som skriver så mye positivt om navigon Virker mer som en iPhone annonse Lenke til kommentar
Neo121183 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hva med Google Maps Navigasjonen? Jeg finner den bedre enn de fleste som nevnes her.. Google Maps Navigasjonen fungerer jo ikke i Norge. Heh. Det tenkte jeg ikke på. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Stusser dere ikke litt når dere leser tilbakemeldingene i tråden? Samtlige som kommenterer Navigon har hatt en positiv opplevelse med den. Dere skriver kronglete installasjon? Hva mener du/dere med det? Jeg gikk på Marked, fant frem Navigon Nordic, trykket på "kjøp" knappen, og vips, dett var dett. Appen ble installert, startet selv, og lastet ned de 4 kartene jeg hadde betalt for, etter først gitt meg beskjed om at jeg kunne velge mellom installasjon via pc, eller via WiFi. Mindre kronglete enn det kan det jo ikke gjøres? Grunnen til at jeg valgte Navigon, var at i samtlige forum er det kun positivt å lese om den. Og nå registrerer jeg at dere har gitt CoPilot en femmer!!?? Jeg har også denne installert på min telefon, og Navigon er flere klasser over. Her er det noe som ikke stemmer. For å si det på en annen måte, CoPilot fungerte så dårlig at jeg valgte å investere i Navigon, som ble valgt ut ifra kun positive tilbakemeldinger på diverse forum. Registrerer også at UI-et på skjermbildene dere presenterer ikke stemmer over ens med siste versjon av Navigon. Her har dere rett og slett gått på en blemme... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg har forsøkt Ndrive på flere enheter tidligere, men på alle enheter har speedometeret vært delvis skjult under fanen under. Hvordan er dette på nyere versjoner? Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Tatt i betraktning att Ovi Maps er gratis burde vell den vært vinneren her ?? Har brukt den en god del selv og den er bare helt genial Endret 27. mai 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Personlig har jeg gått for Sygic (Android) denne gangen. Den ene store grunnen? Kan søke på gate og DERETTER velge sted, i stedet for omvendt. Det tullet med å måtte velge sted først, som 90% av alle navigasjonsprogrammer tvinger oss til å gjøre, er helt håpløst i Norge. Jeg har vært med på at selv de som bodde på stedet ikke klarte å gjette seg frem til hvilket stedsnavn GPSen hadde gjemt bort gaten under. Ulempen er at Sygic velger rare ruter noen ganger, og fotoboksvarslingen er hårreisende dårlig. Hm.. Alle GPS søker man vell først på gate og så velger hvilken gate utifra det enheten foreslår ? (eks skriver 4 første bokstaver i gatenavnet) Eller misforstod jeg hva du mente ? Har selv brukt mest Ovi Maps, men antar det er sånn på alle GPS apps.. Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har en HTC DHD som jeg vurderer å kjøpe navi-app til og ble kjempeglad da jeg så at Amobil hadde testet akkurat dette. Men jeg synes det ble vanskelig nå som jeg så alle anbefalingene til Navigon her. Det jeg føler er viktige kriterier for meg er at jeg vil betale en pris med en gang for full tilgang til oppdaterte kart, fotoboks og trafikkmeldinger. Jeg vil ikke ha "in-app purchases". Vil gjerne se hastighet, forventet ankomst osv. Samtidig må det jo være enkle menyer, enkelt å finne adresser og POI.. Jeg har en Supertooth (tror det er det den heter) bluetooth handsfree, så hvis det er mulig vil jeg gjerne kunne bruke denne til lyd. Noen som har noen formeninger om hvilke jeg bør ta en ekstra titt på? Pris har selvfølgelig noe å si også, gidder ikke å betale 400kr for noe jeg kan få til 50kr som er like bra.. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Sygic har jo nylig kommet med ny versjon GPS NAVIGATION, som erstatter aura. Fint om dere kunne oppdatert testen med den da den virker å være våre bedre på flere av tingene dere kritiserte aura for... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har en HTC DHD som jeg vurderer å kjøpe navi-app til og ble kjempeglad da jeg så at Amobil hadde testet akkurat dette. Men jeg synes det ble vanskelig nå som jeg så alle anbefalingene til Navigon her. Det jeg føler er viktige kriterier for meg er at jeg vil betale en pris med en gang for full tilgang til oppdaterte kart, fotoboks og trafikkmeldinger. Jeg vil ikke ha "in-app purchases". Vil gjerne se hastighet, forventet ankomst osv. Samtidig må det jo være enkle menyer, enkelt å finne adresser og POI.. Jeg har en Supertooth (tror det er det den heter) bluetooth handsfree, så hvis det er mulig vil jeg gjerne kunne bruke denne til lyd. Noen som har noen formeninger om hvilke jeg bør ta en ekstra titt på? Pris har selvfølgelig noe å si også, gidder ikke å betale 400kr for noe jeg kan få til 50kr som er like bra.. Har testet ulike navigasjons løsninger til min DHD, og så langt er jeg uten tvil mest fornøyd med "taperen" Navigon. Den har flott grafikk, reality-scanner og super enkle menyer. Fotoboksvarsling har den også. Holder nå på å laste ned den siste versjonen av Sygic, og skal teste den også. Hvis du venter litt, kan jeg gi deg en tilbakemelding. CoPilot er sikkert ok, men den ligger flere klasser bak Navigon, så den kan du velge bort Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har en HTC DHD som jeg vurderer å kjøpe navi-app til og ble kjempeglad da jeg så at Amobil hadde testet akkurat dette. Men jeg synes det ble vanskelig nå som jeg så alle anbefalingene til Navigon her. Det jeg føler er viktige kriterier for meg er at jeg vil betale en pris med en gang for full tilgang til oppdaterte kart, fotoboks og trafikkmeldinger. Jeg vil ikke ha "in-app purchases". Vil gjerne se hastighet, forventet ankomst osv. Samtidig må det jo være enkle menyer, enkelt å finne adresser og POI.. Jeg har en Supertooth (tror det er det den heter) bluetooth handsfree, så hvis det er mulig vil jeg gjerne kunne bruke denne til lyd. Noen som har noen formeninger om hvilke jeg bør ta en ekstra titt på? Pris har selvfølgelig noe å si også, gidder ikke å betale 400kr for noe jeg kan få til 50kr som er like bra.. Har testet ulike navigasjons løsninger til min DHD, og så langt er jeg uten tvil mest fornøyd med "taperen" Navigon. Den har flott grafikk, reality-scanner og super enkle menyer. Fotoboksvarsling har den også. Holder nå på å laste ned den siste versjonen av Sygic, og skal teste den også. Hvis du venter litt, kan jeg gi deg en tilbakemelding. CoPilot er sikkert ok, men den ligger flere klasser bak Navigon, så den kan du velge bort Takk for svar, venter i spenning Lenke til kommentar
newnick Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hmm... dette ble vanskelig. Sygic er helt klart et alternativ, med sine 3d animasjoner i store byer, og 3d kart. Navigon glir nok bedre, og føles litt kjappere, men kartene til sygic er nok hakket vassere. Har kun testet Sygic fra "godstolen", så noen endelig dom får du dessverre ikke fra meg nå, men du kan jo prøve selv. Last ned demoen fra marked. Vet ikke om du får lastet ned demo av Navigon, men kan du det, så anbefaler jeg at du gjør det før du bestemmer deg. Lykke til med valget, og post gjerne valget ditt her. Lenke til kommentar
Johnsa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Hmm... dette ble vanskelig. Sygic er helt klart et alternativ, med sine 3d animasjoner i store byer, og 3d kart. Navigon glir nok bedre, og føles litt kjappere, men kartene til sygic er nok hakket vassere. Har kun testet Sygic fra "godstolen", så noen endelig dom får du dessverre ikke fra meg nå, men du kan jo prøve selv. Last ned demoen fra marked. Vet ikke om du får lastet ned demo av Navigon, men kan du det, så anbefaler jeg at du gjør det før du bestemmer deg. Lykke til med valget, og post gjerne valget ditt her. Skal prøve Sygic, kun for moro skyld. Glemte å nevne et kriterie som er rimelig viktig, at appen ikke blir bundet til en spesiell mobiltelefon. Etter hva jeg har skjønt så blir både Sygic og Ndrive bundet til mobilen, mens Navigon kan brukes på fremtidig mobil også? Testet Sygic litt fra sofaen og grafikken ser jo unektelig bra ut (har ikke testet de andre, så har ingenting å sammenligne med). Et stort pluss jeg så med en gang er at man kan rapportere om politikontroller, vet ikke om de andre har det? Endret 27. mai 2011 av Johnsa Lenke til kommentar
Leifsol Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Stort sett bare tull hele testen, ser ikke ut som testerne har forstått hva navigasjon er og hvordan den funker. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hmm... dette ble vanskelig. Sygic er helt klart et alternativ, med sine 3d animasjoner i store byer, og 3d kart. Navigon glir nok bedre, og føles litt kjappere, men kartene til sygic er nok hakket vassere. Har kun testet Sygic fra "godstolen", så noen endelig dom får du dessverre ikke fra meg nå, men du kan jo prøve selv. Last ned demoen fra marked. Vet ikke om du får lastet ned demo av Navigon, men kan du det, så anbefaler jeg at du gjør det før du bestemmer deg. Lykke til med valget, og post gjerne valget ditt her. Skal prøve Sygic, kun for moro skyld. Glemte å nevne et kriterie som er rimelig viktig, at appen ikke blir bundet til en spesiell mobiltelefon. Etter hva jeg har skjønt så blir både Sygic og Ndrive bundet til mobilen, mens Navigon kan brukes på fremtidig mobil også? Testet Sygic litt fra sofaen og grafikken ser jo unektelig bra ut (har ikke testet de andre, så har ingenting å sammenligne med). Et stort pluss jeg så med en gang er at man kan rapportere om politikontroller, vet ikke om de andre har det? Sygic lider av samme svakhet som TomTom, kartene! VELDIG trege med oppdateringer! Masse byggefelt som er flere år gamle er enda ikke på kartene, og fartsgrendene på E18 her er helt feil! Lenke til kommentar
stue Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg stusser også over at Navigon havner så langt ned på testen. Etter mitt syn er Navigon den beste navigasjonsappen sammen med tomtom. Installasonsprosessen hos navigon var overhodet ikke kronglete hos meg, alt gikk smooth. Den har brukervennlige menyer, bra grafikk og fungerer meget bra på de aller fleste områder. Navigon er en av de beste etter mitt syn, om ikke den beste. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) På Ovi Maps har man også en "gå" GPS funksjon, har brukt denne flere ganger jeg har vært i store byer og skal gå rundt i byen og finne frem. Det fungerer utrolig bra, spesiellt i utlandet Bare å skrive inn adressen man skal til så guider den deg frem til målet helt gratis Dette er jo ett annerledes oppsett da den viser alle gågater etc. og er tilpasset gange. Er dette noe alle GPSène i denne testen har eller kun noen av de ? Sikkert greitt å vite for mange når man først skal velge en av disse Endret 28. mai 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
newnick Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Vil tro at alle har denne funksjonen. Alle de forkjellige navigeringene jeg har hatt, har iallefall hatt gå funksjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg