Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil tilbake til barndommen, starte på nytt :(

Anbefalte innlegg

Alt jeg vil er tilbake til barndommen. Starte på nytt...Unngå alle tabbene jeg har gjort, jeg angrer så jævlig mye. Ble utkastet fra videregående pga. høyt fravær og alkoholmissbruk. Har gått hjemme og daffet i snart 1 år. Ukas høydepunkt er alkohol, og det blir nesten hver dag.

Jeg har lite penger, bare aksjer og de penga har jeg snart brukt opp...Jobb er nesten umulig å få for dagens ungdommer som bor i Sverige. Gidder ikke skrive mer...Jeg har for faen ingen fremtid!

Jeg har gjort så mange tabber i livet mitt, og jeg vet at jeg sannsynligvis ender opp som en fattig alkoholiker uten noen fremtid. Kan ikke slutte å tenke på alle tabbene jeg har gjort, jeg blir snart gal og er deprimert...Føles som om jeg snart ikke klarer mer!

Hva ville dere ha gjort dersom dere var i min situasjon? :(

Alder: 19 år

Kjønn: Gutt/mann

Postet av anonym: e4a3a6b26bc01d8a5a5e9cc2050b3c4b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fortsatt hele livet foran deg.

Snakk med en psykolog, finn noe konstruktivt å gjøre. Få deg en hobby. Begynn på kickboxing. Aktivitet gjør deg fri, og for deg til å føles vel i hverdagen.

Men først og fremst anbefaler jeg deg å slutte å drikke alkohol. Ta en god pause og tenk over akkurat hva du vil endre i livet ditt, samtidig som du fyller dagen med mening. Etterhvert vil du nok finne ut av det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fortsatt hele livet foran deg.

Snakk med en psykolog, finn noe konstruktivt å gjøre. Få deg en hobby. Begynn på kickboxing. Aktivitet gjør deg fri, og for deg til å føles vel i hverdagen.

Men først og fremst anbefaler jeg deg å slutte å drikke alkohol. Ta en god pause og tenk over akkurat hva du vil endre i livet ditt, samtidig som du fyller dagen med mening. Etterhvert vil du nok finne ut av det :)

Har vurdert psykolog, men jeg har store problemer med å åpne meg for andre mennesker. Og psykolog er vel dyrt? Drikke alkohol har jeg også vurdert pga. at jeg gjør og sier så mye unødvendig dritt i fylla, som jeg angrer sterkt på dagen etter. Men slutte å drikke...Det klarer jeg ikke. Muligens drikke mindre, men ikke slutte. Har en hobby og det er friluftsliv. Men blir ikke så mye av det, jeg har for lite energi og har vanskeligheter med å ta intiativ til noe...

- Trådstarter.

Lenke til kommentar

Lite energi har du kanskje fordi du drikker hver dag? Er absolutt enig med Balthier, første steg er å kutte alkoholen. I tillegg til at det vil gjøre en del ting enklere for deg, så vil det også føre til at du har uendelig mye mer penger å rutte med. Alkohol er DYRT. Har du muligheter for å flytte tilbake til Norge? Isåfall kunne du vel tatt kontakt med NAV og prøvd å komme deg i arbeidslivet. Mulig de har noe tilsvarende NAV i Sverige, prøv det isåfall. Finnes alaskens måter å komme seg på beina igjen, det er absolutt ALDRI for seint.

Alt som trenges er en helvetes kraftig viljestyrke.

PS: http://wallbase.cc/wallpaper/611214

Endret av Calath
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite energi har du kanskje fordi du drikker hver dag? Er absolutt enig med Balthier, første steg er å kutte alkoholen. I tillegg til at det vil gjøre en del ting enklere for deg, så vil det også føre til at du har uendelig mye mer penger å rutte med. Alkohol er DYRT. Har du muligheter for å flytte tilbake til Norge? Isåfall kunne du vel tatt kontakt med NAV og prøvd å komme deg i arbeidslivet. Mulig de har noe tilsvarende NAV i Sverige, prøv det isåfall. Finnes alaskens måter å komme seg på beina igjen, det er absolutt ALDRI for seint.

Alt som trenges er en helvetes kraftig viljestyrke.

PS: http://wallbase.cc/wallpaper/611214

Drikker meg veldig sjelden full i ukedagene, men noen øl blir det nesten hver dag. Så jeg bruker ikke spesielt mye penger på alkohol. Men det er noen hundrelapper i uka og det er mye for en arbeidsløs slabbedask. Har kansje mulighet til å flytte tilbake til Norge ja. Men i Norge er jo alt så dyrt for en som ikke har arbeid eller noen form for erstatning. I Sverige har vi noe som ligner på NAV, det kalles Arbetsförmedlingen. Der er jeg allerede innskrevet. Men det er bare noe tull. Får jeg noe der så blir jeg sannsynligvis sendt ut til en arbeidsplass der jeg ikke tjener 50 øre, men derimot tjener arbeidsgiveren godt med penger på meg som utøver gratis arbeidskraft.

Viljestyrken min er minimal...Vet ikke hvordan jeg skal komme på beina igjen.

- Trådstarter

Lenke til kommentar

La meg fortelle om en hemmelighet..

Livet er som et videospill. Du kan starte på nytt, du kan score både høyt og lavt, du kan stå på stedet hvil til tiden er omme, og tape, eller så kan du runne spillet med følelsen av komplett fullkommenhet.

Men! Når det omsider er game over finnes det ingen flere credits.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La meg fortelle om en hemmelighet..

Livet er som et videospill. Du kan starte på nytt, du kan score både høyt og lavt, du kan stå på stedet hvil til tiden er omme, og tape, eller så kan du runne spillet med følelsen av komplett fullkommenhet.

Men! Når det omsider er game over finnes det ingen flere credits.

Bra beskrivelse! Men det jeg er redd for er at det allerede er game over. Eller at det er på god vei å bli det...

Starte på nytt, det er fine ord. Men som sagt, jeg er redd for at jeg starter på nytt når det er for sent. Game over?

-TS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...