-Léon- Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Har internett ifra Canal Digital, jeg skal ligge på ca 12 DL / 5 UL. Switchen jeg bruker er Linksys 10/100 8 ports. Hvis jeg har kabelen ifra routeren i port 1 og bruker en av de andre portene til kabelen som går ifra ----------Switch INN-----Switch UT--- Router -> Port 1 ------->Port 2-8 ----> PC = 12mb DL men 0 i UL. Router -> Port 2-8 ----->Port 1 ------> PC = 1mb DL og 5 UL. Noen som har en løsning og forstår hva jeg har prøvd å forklare? Det jeg egentlig lurer på, er om det skal ha noe å si hvilken av portene jeg bruker til router/pc/wlan etc. Alt er normal hvis jeg ikke bruker switchen men bare går ifra router til pcen. Men hadde vært kjekt å fått switchen til å funke slik den skal, siden jeg vil også ha wlan online. Tester hastigheten min på http://www.speedtest.net/ Endret 26. mai 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) wow det er merkelig resultater. Nei - det skal ha null å niks å si hvilke porter du bruker. Det eneste unntaker jeg kan tenke på er at noen switcher har en uplink port, men denne skal bare være en vanlig port bortsett fra at den er krysset. Det - eller om det er en adminstrert switch (veldig dyre) så kan det kanskje være instillinger på switchen som kan påvirke ting? Ved mindre du har fått denne brukt fra et firma eller noe sånt dog så er det neppe en administrert switch - da de som sagt er veldig dyre og som regel bare brukes til profesjonellt bruk. Gitt at det ikke er noe sånt så ville jeg lurt på det var en defekt i den... En switch i disse dager koster heldigvis nesten ingenting. Du kan sikkert få en gratis om du leter litt rundt også. 100mbit switcher er det ikke så mange som gidder å ta i bruk lenger. -Stigma Endret 27. mai 2011 av Stigma Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 wow det er merkelig resultater. Nei - det skal ha null å niks å si hvilke porter du bruker. Det eneste unntaker jeg kan tenke på er at noen switcher har en uplink port, men denne skal bare være en vanlig port bortsett fra at den er krysset. Det - eller om det er en adminstrert switch (veldig dyre) så kan det kanskje være instillinger på switchen som kan påvirke ting? Ved mindre du har fått denne brukt fra et firma eller noe sånt dog så er det neppe en administrert switch - da de som sagt er veldig dyre og som regel bare brukes til profesjonellt bruk. Gitt at det ikke er noe sånt så ville jeg lurt på det var en defekt i den... En switch i disse dager koster heldigvis nesten ingenting. Du kan sikkert få en gratis om du leter litt rundt også. 100mbit switcher er det ikke så mange som gidder å ta i bruk lenger. -Stigma Switchen er veldig gammel og har vært gjennom mye rart. Får kjøpe meg en ny og se hvordan det fungere. Takk for hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå