Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rettigher ang. gulvvalg etter vannlekkasje


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg min første leilighet i fjor høst. Etter mange (mange) måneder med oppussing og hardt arbeid, var leiligheten ferdig oppusset. Rett etter den var ferdig, ble det en vannlekkasje i rørsystemet på kjøkkenet, og gulvet mitt ble ødelagt. Forsikringen skulle dekke dette. Men alt gulvet måtte opp, det måtte tørkes med avfukter og legges nytt gulv.

 

Etter dette ble avklart ventet jeg ca to uker uten å høre noe fra verken forsikring, styreformann eller firmaet som skulle utføre arbeidet. Men så en kveld kom styreformannen på døra og sa at firmaet kom neste morgen halv åtte for å fjerne gulvet. For så vidt greit, men kunne kort tid på å rydde unna og gjøre klar for de.

Når gulvet var fjernet, skulle det tørkes og jeg hadde fått beskjed om at dette kunne ta fra ti dager til tre uker. Etter ni dager uten å høre noe, stod plutselig en vifte og en avfukter hjemme og duret. Dette var forøvrig fredagen før påskeferien. Etter ca to uker kom de og fjernet viftene og sa at betongen var tørr nok for gulvlegging.

 

Gulvet jeg hadde kjøpt og lagt før dette, lot seg ikke skaffe mer, da dette var en spesialproduksjon. Jeg fikk da en gulvprøve av styreformannen (ikke fra firmaet) som sa at dette var det nærmeste de hadde kommet det gamle gulvet. Jeg syns ikke dette lignet i det hele tatt og gikk på nettsiden til parkettfirmaet. Der fant jeg to alternativer til gulv, som jeg kunne ha tenkt meg. Jeg ringte så firmaet og ga de to gulvtyper og nr. Jeg sa han fikk ringe meg når han fant ut om en av disse lot seg skaffe, og om det var mulig å få en av disse.

 

Etter ca to uker uten å høre noe, kommer styreformannen på døra (som sist) og sier at i morra kommer de klokka åtte og legger nytt gulv. Firmaet hadde ikke nr mitt og klarte heller ikke å finne det på nettet (noe som tok meg ca 10sek). Styreformannen vet som meg heller ikke hvordan gulvet jeg får ser ut. Jeg er på jobb klokken åtte og skriver derfor en lapp, "ikke dette gulvet" og legger oppå gulvprøven jeg har fått tidligere. Jeg skriver også ned nr mitt (som de har fått ved flere anledninger tidligere). Når jeg kommer hjem har fått et gulv jeg aldri har sett bilde av eller noen prøve. Dette er et gulv som jeg syns ser jævlig ut, og ikke vil ha. De har da lagt ca 2/3 av gulvet.

 

Jeg ringer da firmaet. Han mener da at de nr jeg ga han var dette gulvet og han har bestilt det jeg ville. Jeg syns det er rart da det er 2 helt forskjellige nr på de 2 gulvene, men de heter omtrent det samme. ( "Plank ask Cordoba og Stav ask Cordoba) Det jeg har fått heter Ask Provence, nr på dette gulvet er identisk med mitt første ønske, bortsett fra at en C er blitt en R. Han sier at det er liten sjangs at butikken tar tilbake gulvet, da det er bestillingsvare og jeg må nok bare ta det som jeg har fått.

 

Er dette noe jeg må finne meg i? Han mener jeg har gitt han feil nr. Det er tydelig det har skjedd en missforståelse her et sted, men det er da litt rart og ikke gi beskjed på forhånd å forklare hvilket gulv det ble?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns ikke firmaet opptrer helt som de skal her, hvis du har rett til punkt og prikke om hvordan situasjonen er. Klag og "tru" dem med å ta dette høyere opp hvis de ikke finner seg i å legge gulvet du sendte.

 

Men for all del, ikke ta saken høyere opp, da kan det fort renne penger ut av lomma di.

 

Ta en real prat med firmaet og poengtere, helst bevise at nettopp DU sendte riktig nummer på gulvplatene. Ta å bli med i Handel og Kontor så kan du også få bistand av advokat hvis det trengs : D bare lade opp det kruttet du har å by på. :dribble::mrgreen:

 

edit: Gratis advokat bistand :cool:

Endret av tomkrugis
Lenke til kommentar

Det som er problemet, er at det ble tatt over telefon. Og i den saken her er det rett og slett ord mot ord.

ja da blir det fort verre, uansett hva du sier så kan firmaet si det motsatte uten at noen av dere har konkrete bevis på hvem som har rett.

 

Nå vil jeg tro at hvis dette firmaet har en kundeservice, så tar de opp samtaler. Evt be dem om å lytte igjennom samtalen dere hadde.

 

Men i verste fall så kan du bruke litt tid på lovdata.no og lese på forbrukerkjøpsloven og evt. angrerett. :whistle:

 

Personlig har jeg flere ganger fådd viljen min når det gjelder å diskutere med div. firmaer bare pga. jeg kunne henvise til lov til min vinning :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...