TheKims Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Skal flytte nordover til min mor å hun har ikke akkurat det raskeste nettet hjemme. Ca nedhastighet er 700Kb/s. Vurderte å kanskje kjøpe mobilt bredbånd med trådløs ruter å bruke for å spille Xbox online visst ikke mor sitt nett duger. Det dumme med Mobilt bredbånd er at de har begrensing på datatrafikk så lurer litt på om hvor mye Gb trafikk holder til 7-8 timers spilling pr dag? Endret 26. mai 2011 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 700kb/s ned høres betraktelig bedre ut enn hva du kan forvente fra mobilt bredbånd, uansett leverandør, plass, motvind eller medvind. Hold deg til linja du, så kan du eventuelt foreslå oppgradering på linja hvis du kaster inn litt selv? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ping-tid til den spillserveren du kobler deg på for å spille, er vel viktigere enn hvor stor båndbredde du har. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Greia er den at nettet ikke kan oppgraderes der hun bor. Bor et stykke unna sentralen så det er makshastighet. Med Mobilt bredbånd burde man vel klare å få en hastighet på 1,2-1,3 Mb/s visst forholdene er rett. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ulempa med mobilt bredbånd er høy responstid, noe som vil merkes veldig godt i mange spill. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Mobile bredbånd er bare tull.. Bruk heller pengene du hadde brukt på det drittet på ordentlig nett! Endret 27. mai 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Snakker du her om kilobit eller kilobyte? Kb/s betyr kilobit, men man kan aldri vite... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Mobile bredbånd er bare tull.. Bruk heller pengene du hadde brukt på det drittet på ordentlig nett! Greia er at min mor har maks av det hun kan få. Som sagt bor hun langt fra sentralen. Ping hastigheten vet jeg ikke om er god, men tviler på at den er bra nok. Telenor har en maste som ligger ca 1,5 mil unna så tror muligens både Ping og hastigheten vil bli bedre med mobilt bredbånd. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Greia er at min mor har maks av det hun kan få. Som sagt bor hun langt fra sentralen. Ping hastigheten vet jeg ikke om er god, men tviler på at den er bra nok. Telenor har en maste som ligger ca 1,5 mil unna så tror muligens både Ping og hastigheten vil bli bedre med mobilt bredbånd. Nei det vil det ikke. Jeg bor sentralt i Oslo og har hatt mobilt bredbånd fra både telenor og netcom, og begge to suger ganske enkelt til vanlig surfing, så spilling tør jeg ikke tenke på engang! OT: Telenor klarte også å prestere å sende melding til kjæresten min en gang om at han måtte slutte å surfe på mobil sin Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Er ikke så masse datatrafikk som skal gå gjennom nettet ditt når du spiller online (mest koordinater), så en linje på 700mbit koblet til veggen er mye bedre enn 1.5 Mbit på 3g-nettet med 200ms i ping til default gateway. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Bruker mobilen som moden nå å det suger ganske balle. Brukte opp den lille kvoten jeg hadde på 1 dag Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Du vil IKKE få noe raskere respons ved å kjøpe de modemene operatørene selger, de funker som regel dårligere med tanke på driverstøtte og stabilitet. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Sjekk pingen. Jeg er i samme situasjon som din mor og har null problemer med onlinespill med mindre rutern går berserk. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Da er Mobilt Bredbånd uaktuelt. Trodde Pingen skulle være bedre jo nærmere masten man var. Er forresten friutsikt til masten. Visst mor sitt nett duger så overlerer jeg jo ute på landet en stund Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Før spilte jeg på 2/0,3 Det gikk glatt det siden jeg hadde lav ping. . Nå surfer jeg på 3,5/0,3 går ikke å spille på pga høy ping. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Bruker mobilen som moden nå å det suger ganske balle. Brukte opp den lille kvoten jeg hadde på 1 dag For å si det sånn, mobilt bredbånd er ikke noe bedre.. Måtte også bruke mobilen som modem en stund, og det var mer eller mindre likt kan man si, selv om ingenting slår mobilt bredbånd.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Er ikke så masse datatrafikk som skal gå gjennom nettet ditt når du spiller online (mest koordinater), så en linje på 700mbit koblet til veggen er mye bedre enn 1.5 Mbit på 3g-nettet med 200ms i ping til default gateway. En linje på 700 mbit koblet til veggen er bedre enn det aller meste skal jeg si deg. 1 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det er viktig å gjøre en ting klart: hastighet og ping har _ingen_ sammenheng. Du kan oppgradere en ADSL-linje fra 0.5Mbit til 24Mbit, og du vil se at pingen er så og si nøyaktig den samme i begge tilfeller, sålenge det er samme leverandør, og samme type ADSL som blir brukt (f.eks ADSL2+ i begge tilfeller). Hastigheten har bare en betydning hvis noen andre sitter og bruker nettet samtidig, da vil du oppleve at en treg linje lagger mye mer enn en rask en, men på en linje uten annen aktivitet vil det være det samme. Det andre tilfellet der hastigheten har noe å si, er hvis spillserveren sender ut mer data enn linjen klarer å laste ned. Det kommer litt an på hvilket spill du spiller. I et FPS-spill vil du sannsynligvis aldri trenge mer enn 256/64kbit (merk: kilobit/s, altså, 32 / 8 kilobyte/s). Det meste jeg har sett et spill motta noen gang må ha vært world of warcraft i 25-player raids eller i wintergrasp der det er veldig mange spillere og mye aktivitet. Da har jeg sett båndbredden gå så høyt som 1Mbit, men dette er sjelden, og skjer bare i ekstreme tilfeller. Uansett, sålenge du har en linje på minst 704/128kbit, skal du kunne spille hvilket som helst spill, og da tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Mobilt bredbånd har, som andre sier, høy latency, og mye jitter, og hastigheten er heller ikke stabil. Med en stabil 3G-tilkobling med god dekning, hopper pingen alt fra 40-130ms til første ruter, mens på en ADSL-linje vil denne ligge stabilt på rundt 8-12ms, uansett hvilken hastighet det er snakk om, og hastigheten vil også være konstant. Hvis det er telenor som sier at hun maks kan få 704/128kbit, kan du sjekke med andre leverandører som nextgentel, jeg har inntrykk av at de alltid vil være mer hjelpsom med å prøve høyere hastigheter enn telenor. Telenor er litt firkantet, og vil bare kjøre linjen med store marginer for å unngå ustabilitet, mens NGT er mer "det går sånn som det går, plugg i utstyret, så ser vi". Her jeg bor, vil telenor bare levere 4Mbit, mens NGT kan levere "opptil 20Mbit", der jeg får 12Mbit i nedlastning (2km telefonlinje). 12Mbit er jo 3 ganger så raskt som 4Mbit, og linjen er stabil som bare det! Og såvidt som jeg vet, har heller ikke NGT egen DSLAM i sentralen, så jeg får nett fra nøyaktig samme utstyr som telenor ville levert fra, likevel sier telenor bare "nei!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå