Heltenjon Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hei Har nylig flyttet inn i nytt hus, men her har det seg slik at huset ligger for langt vekk en Internett kiosk. Bruker vanlig telenor bredbånd nå, har prøvd Telenor Mobilt Bredbånd også. Når jeg sjekker hastigheten på linjen min, så ligger jeg på 600-900kb/s. (www.linjetest.no) Er det noen som har erfaringer med dette eller vet hvordan det kan bli raskere. Eventuelt en annen internett leverandør som kan levere på en annen måte(?). Lenke til kommentar
Heltenjon Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg bor i Rogaland, plassen heter Øksnevad. Det er en plass som er litt i øde marka, ligger rett ved en plass som heter Klepp. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Har du sjekket om du kan få Altibox? http://www.lyse.no/privat/altibox/ Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Sjekk Kapaks for å se hastigheten du i teorien skal kunne oppnå. Dersom denne hastigheten er vesentlig høyere enn det du opplever får når du kjører en hastighet med PC rett i modem kan du ringe kundeservice og be dem sjekke støymarginer o.l. Lenke til kommentar
Heltenjon Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Nei, har ikke mulighet til å skaffe Altibox. Sjekket Kapaks. Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 1248 - Var det dette du mente ? Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Sjekk hva lengden på linjen er. Velg ADSL eller ADSL premium når du ser etter hastighetsklassene. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Du kan da ikke teste på linjetest.no - De suger jo MAX Får 35mbit på de fleste store test-sidene, speedtest.net, tptest etc... Mens på linjetest veklser det LETT mellom 11, og 17mbit... sier sitt. "Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 1248" Du har nok ikke noe å vinne på det uansett. Endret 29. mai 2011 av tROOP4H Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 De fleste testene duger vel, så lenge man har under 1Mbit :-) Ellers har vi jo http://nettfart.no som er en bra site. Nextgentel er kanskje de som greier å tyne ut litt ekstra, men det innebærer nok ikke noe mirakel (<2Mbit). Ellers kommer vel 4G (LTE) over det meste av landet i løpet av få år. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Nei, har ikke mulighet til å skaffe Altibox. Sjekket Kapaks. Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 1248 - Var det dette du mente ? Ser ut som du valgte SHDSL i menyen til ventre. Velg et av ADSL-alternativene. Du vil f.eks. få opp følgende linje under produkt informasjon Høyeste produktklasse: ADSL 14432/800 Dette er hastigheten du i teorien skal kunne oppnå (kbps ned / kbps opp). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå