Goebbels Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hei. Trenger litt excel hjelp. Har laget en knapp, denne knappen skal opprette en liste med klokkeslett i excel. Jeg ønsker at når jeg klikker på knappen så finner makroen den første tomme cellen i en definert kolonne og legger inn nøyaktig dato/klokkeslett. Slik vil jeg ved flere klikk for å registrere hendelser få en liste med dato/klokkeslett under hverandre i samme kolonne.. Noen som vet? G Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Hei. Trenger litt excel hjelp. Har laget en knapp, denne knappen skal opprette en liste med klokkeslett i excel. Jeg ønsker at når jeg klikker på knappen så finner makroen den første tomme cellen i en definert kolonne og legger inn nøyaktig dato/klokkeslett. Slik vil jeg ved flere klikk for å registrere hendelser få en liste med dato/klokkeslett under hverandre i samme kolonne.. Noen som vet? G jeg er ikke kjent med noen funksjon som lar deg lete opp den første tomme cellen, men det finnes sikkert der hvis man leter litt, alternativt kan man definere en celle og kjøre en loop for å finne den første cellen som ikke inneholder noe, men jeg liker ikke loop her er et eks som gjør det du ønsker uten bruk av loop og egne funksjoner for å finne tomme celler Sub test2() 'celle E1 blir brukt til å holde orden på tiden når du utfører macroen 'denne oppdaterer seg hver gang macroen kjøres Range("E1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "=NOW()" 'celle D1 blir satt til telleverk If Range("D1").Value < 0 Then Range("D1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = "1" End If g = Range("D1").Value g = g + 1 Range("D1").Select ActiveCell.FormulaR1C1 = g 'celle A blir brukt til å poste tid og dato a = "A" & Range("D1").Value y = Range("E1").Value Range(a).Select ActiveCell.FormulaR1C1 = y End Sub Endret 5. juni 2011 av tohenrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå