I.A.G. Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 hvis man i dag skal skaffe seg et ps2 tastatur så vil det være temmelig vanskelig å få tak i det. Netshop Sorry, måtte bare. Anyways, jeg skjønner mange av argumentene dine, men konklusjonen blir nok uansett at det ikke skader å ha den der, da jeg tviler på at det koster noe særlig ekstra, og enkelte liker den. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Så ufattelig meningsløst det er å anbefale et P67 hovedkort nå som Z68 er lansert... Det var vel litt drøyt. Etter hva jeg har forstått er det kun noen få egenskaper som skiller disse (P67 og Z68), egenskaper som en gjennomsnittlig bruker aldri vil komme til å savne. Javel, så er de kanskje priset likt, og Z68 er marginalt bedre. De fleste brukere kommer aldri til å legge merke til den ekstra verdien. Så, en "ufattelig meningsløs anbefaling" er det vel kanskje ikke? Tja, vil nå ikke akkurat påstå at full grafikkstøtte via HDMI/Dislayport og superrask videodekoding er noe den gjennomsnittlige bruker ikke vil kunne ha god nytte av.. Med tanke på at Z68 også overklokker like godt som P67 og at Z68 baserte kort ikke koster mere enn et tilsvarende P67 ser jeg overhode ingen grunn til å anbefale P67! Hva er vitsen med å velge bort Z68 til fordel for P67?! Trodde de som testet kortene var på forbrukernes side og det forundrer meg at Z68 ikke var nevnt i en eneste setning Endret 27. mai 2011 av ArcticOC Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Er ikke det avhengig om man har et eget dedikert skjermkort eller ikke? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) hvis man i dag skal skaffe seg et ps2 tastatur så vil det være temmelig vanskelig å få tak i det. Netshop Sorry, måtte bare. Anyways, jeg skjønner mange av argumentene dine, men konklusjonen blir nok uansett at det ikke skader å ha den der, da jeg tviler på at det koster noe særlig ekstra, og enkelte liker den. jeg skrev vikke at det var umulig . var de det enste du fant ?. nettshop lar meg tydeligvis ikke bare liste enkelt typene) slik komplett.no gjør . Hos komplett no fant jeg bare 2 , ( 2 stk RF ,2.4 GHZ 23 stk, usb 16 stk ,blåtan 5 stk ) . Så det er tydelig begynner å bli mangel vare. jeg kan argumentere for at man trenger flere av de gamle tilkoblingene forsatt for det er flere som har bruk for dem. Det rokker likevel ikke ved at de aller fleste argumentene for å beholde PS/2 kontakten ikke er holdbare. Det enste argumentet som jeg under tvil kan forstå er å kunne bruke flere taster samtidig. Jeg menerr at det har lite med usb kontakten å gjøre nå er det også en gammel modell Endret 27. mai 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 var de det enste du fant ? Nei da. Det var det første. jeg kan argumentere for at man trenger flere av de gamle tilkoblingene forsatt for det er flere som har bruk for dem. Det rokker likevel ikke ved at de aller fleste argumentene for å beholde PS/2 kontakten ikke er holdbare. Sant, jeg er enig i at det finnes andre tilkoblinger det er mer fornuftig å beholde enn PS/2-porten. Paralellporten f.eks., og det du har nevnt tidligere. Personlig liker jeg så mange tilkoblingsmuligheter som mulig, og setter pris på at å kjøpe ny maskinvare ikke hindrer meg i å plugge i gamle ting jeg måtte ha liggende. Utrolig hva man plutselig får bruk for selv om man ikke trodde det i utgangspunktet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) var de det enste du fant ? Nei da. Det var det første. jeg kan argumentere for at man trenger flere av de gamle tilkoblingene forsatt for det er flere som har bruk for dem. Det rokker likevel ikke ved at de aller fleste argumentene for å beholde PS/2 kontakten ikke er holdbare. Sant, jeg er enig i at det finnes andre tilkoblinger det er mer fornuftig å beholde enn PS/2-porten. Paralellporten f.eks., og det du har nevnt tidligere. Personlig liker jeg så mange tilkoblingsmuligheter som mulig, og setter pris på at å kjøpe ny maskinvare ikke hindrer meg i å plugge i gamle ting jeg måtte ha liggende. Utrolig hva man plutselig får bruk for selv om man ikke trodde det i utgangspunktet. Nå tenkte jeg på de forskjellige nettbutikkene. Jeg vil ikke stole for mye på prisguiden hos Hardware siden jeg har opplevd at utgåtte produkter også er tatt med Ett av tastaturene i listen du linker til som ps/2 har jeg et som utseendemessing er helt lik men dog som USB modell. ( det jeg bruker nå) der fulgte det med en overgang ( fra usb til PS/2 ) Endret 27. mai 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg vil ikke stole for mye på prisguiden hos Hardware siden jeg har opplevd at utgåtte produkter også er tatt med Ett av tastaturene i listen du linker til som ps/2 har jeg et som utseendemessing er helt lik men dog som USB modell. ( det jeg bruker nå) der fulgte det med en overgang ( fra usb til PS/2 ) Jeg er fullt klar over at ikke alle i den listen hverken er rene PS/2-tastaturer eller garantert er på lager. Det endrer fortsatt ikke poenget med at det finnes en del på markedet. (Hvis man tar noen stikkprøver ser man det.) Og det er riktig som du sier; de fleste tastaturer som står oppført med USB og PS/2 er bare et USB-tastatur med overgang. Fortsatt er det mange på listen som kun er PS/2, som var poenget mitt. Nok flisespikkeri, dette er i grunnen ikke særlig relevant for tråden. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Noen som vet av et front-panel-adapter jeg kan kjøpe til for å få utnyttet de to siste USB3-kontaktene? Kjører forresten dette hovedkortet med 2600k på 4.8ghz Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Er ikke det avhengig om man har et eget dedikert skjermkort eller ikke? Jævlig vanskelig å vite hva du svarer på når du ikke quoter! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Er ikke det avhengig om man har et eget dedikert skjermkort eller ikke? Jævlig vanskelig å vite hva du svarer på når du ikke quoter! Han tenker nok på posten rett over, bruk av QuickSync, superrask video enkoding på integrert gpu. På H67 blir det vanskeligere å bruke denne funksjonen dersom man har dedikert skjermkort, men mulig med tredjeparts programvare. Så av H67, P67 og Z67 er det kun P67 som er helt avskåret fra å kunne buke QuickSync. Når prisene på Z67 op P67 er på samme nivå, greier jeg ikke å se en eneste grunn til å velge P67. Endret 28. mai 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg vil ikke stole for mye på prisguiden hos Hardware siden jeg har opplevd at utgåtte produkter også er tatt med Ett av tastaturene i listen du linker til som ps/2 har jeg et som utseendemessing er helt lik men dog som USB modell. ( det jeg bruker nå) der fulgte det med en overgang ( fra usb til PS/2 ) Jeg er fullt klar over at ikke alle i den listen hverken er rene PS/2-tastaturer eller garantert er på lager. Det endrer fortsatt ikke poenget med at det finnes en del på markedet. (Hvis man tar noen stikkprøver ser man det.) Og det er riktig som du sier; de fleste tastaturer som står oppført med USB og PS/2 er bare et USB-tastatur med overgang. Fortsatt er det mange på listen som kun er PS/2, som var poenget mitt. Nok flisespikkeri, dette er i grunnen ikke særlig relevant for tråden. Neida,den delen av diskusjonen dreier seg om man egentlig trenger ps/2 kontakten eller ikke. Jeg mer at man teknisk sett ikke trenger den ( hvis man skal likestille det med alle de andre gamle tilkoblingen man heller ikke trenger ). likevel så er det noen få som savner disse siden de forsatt vil bruke det gamle utstyret. Ofte medfører det til andre problemer som, f.eks manglende programvare som funger med nye oser. Men så har man også det som fungerer uten ekstra programmer Da er enste grunn til at PS/2 eksisterer er for at spillere skal få til å bruke flere taster på tastaturet samtidig dette alene fordi produsentene ikke tillater at man skal kunne bruke så mange taster samtidig. Litt rart i grunnen da finnes minst 4 metoder for sende responsen fra tastaturet til pcen. Det minner meng lit om den gangen lcd skjermen ikke var bra nok for spilleren. Ser man lit på det så burde det kanskje vært innebygget trådløs komplikasjon i hovedkortene , som funger både til skrivere,mus og tastatur for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Hvis noen vurderer de andre kortene i Asus P67 serien så kan dere jo ta en titt i klubben som jeg har startet på overclock.net. Har selv et ASUS P8P67 PRO som jeg er meget fornøyd med. Dette har faktisk flere features enn Sabertooth og er billigere. Når det gjelder Sabertooth så betaler man mest for 5 års garanti og utseende(Som er smak og behag). The ASUS P8P67 Series/PRO Owners Club Endret 29. mai 2011 av OcMax Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Han tenker nok på posten rett over, bruk av QuickSync, superrask video enkoding på integrert gpu. På H67 blir det vanskeligere å bruke denne funksjonen dersom man har dedikert skjermkort, men mulig med tredjeparts programvare. Så av H67, P67 og Z67 er det kun P67 som er helt avskåret fra å kunne buke QuickSync. Når prisene på Z67 op P67 er på samme nivå, greier jeg ikke å se en eneste grunn til å velge P67. , nothing is faster then transcoding a movie with MediaShow Espressso over say a Core i7 2600K processor with the now enabled benefit of Quick Sync being active. Normally when a dedicated graphics card is installed, these feature would be lost. And that's where Virtu will help out, you assign your IGP to that transcoding job whereas for gaming the dedicated graphics card kicks in. Var litt små-problemer med programmet o.l, men de mente det hadde potensialet! =) Kilde Endret 30. mai 2011 av bIsk0p Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Dette er det stuggeste hovedkortet som har eksistert, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Hvorfor kan de ikke skrive hvorfor store deler av hovedkortet er dekket av plastikk i innledningen (første siden) av artikkelen ??? Irriterende! Lenke til kommentar
Fredrik7le86 Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 jeg har denne!! grattulerer!! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg leser at flere har noe problemet med dette hovedkortet ettersom mange har lyst å kjøre 2 stk. SSD disker satt opp i RAID 0 på Marvell kontroller. Der rapporteres det lav ytelse. Hva blir gjort for å løse dette problemet? Jeg har i tillegg problemer med å finne ut hvordan ytelsen er hvis man går over til Intel sin kontroller'n isteden for Marvell sin.. hvordan er ytelsen der? Noe synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå