Gå til innhold

Reise rundt i Sør-Amerika

Anbefalte innlegg

Hei, planlegger en tur til Sør-Amerika i sommer og kommer til å komme til Caracas. Så vidt jeg har skjønt er det nesten ikke tog i Sør-Amerika, så man bør enten belage seg på buss eller fly. Vil tro det er alt for store avstander for å dra mellom f.eks. Caracas og Lima eller Caracas og Rio med buss, men at det kan egne seg til å sjekke ut ting rundt byene. Siden jeg planlegger å være der et par uker, vil jeg besøke flere plasser enn bare områdene rundt Caracas, så lurte på om noen viste av noen gode billigflyselskaper som flyr mellom byene? Er interessert i mange av de, så alle forslagene taes gledelig i mot.

En annen ting som ville vært bra er å fly i en slags trekant, f.eks. Caracas-Lima-Rio-Caracas. Noen som vet av noen som tilbyr dette til en rimelig penge? Eneste jeg har funnet er til over 10.000 kroner.

Er som sagt fleksibel så hvis noen vet av om noen ruter pleier å være typisk billige så er jeg interessert i det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske langt mellom de byene ja, men det er jo mulig å komme deg til Lima fra Caracas, men da må du innom både Merida i Venezuela og Quito i Ecuador, regner jeg med. Tipper det tar en stund. Buss til Rio kan du vel egentlig bare glemme selv om jeg ikke har sjekket det.

Har du sjekket Kilroy, selv om de sjelden er de billigste?

Lenke til kommentar

Har flydd 4 strekninger med LAN som virker bra og har oppdatert materiell. De har også et tilbud med "south american airpass", men hvordan det fungerer eller om det er et godt tilbud har jeg ikke sjekket.

http://www.lan.com/en_ue/

Har flydd med endel andre lokale flyselskaper og blitt skremt av utrangert materiell fra India og slappe holdninger. Gjør skikkelig research om du finner noe billig.

Har også kjørt 4x4 fra Caracas og ned til Brasil og det var skikkelig eventyr. Man bør kjøre 2 biler sammen av sikkerhetsgrunner.

Lenke til kommentar

Hvor kjørte du da? Ned mot Santa Elena?

Tenkte på å ta buss til Ciudad Bolivar og sjekke ut angel falls. For deretter og kanskje dra videre nedover mot Santa Elena og evt. helt ned til Manaus og båt ut mot Belem. Og håpe på at jeg finner noe billig fly derfra tilbake til Caracas, men tror kanskje det blir litt for mye, da det står at Caracas-Manaus tar til sammen 36(!) timer med buss. Noen andre ideer til reiseruter som kan passe for to ukers ferie? Helst så billig som mulig.

Lenke til kommentar

Vi dro via Santa Elena de Uairén, ja.

36 timer helt til Manaus høres altfor lite ut, trafikken kan fort stanse ett par timer av alle mulige grunner. At skakk-kjørte kjøretøyer faller fra hverandre og sperrer veien er et helt vanlig syn. Vi brukte 5 døgn bare ned til Santa Elena de Uairén, men det var med ett par avstikkere.

Vi traff også på grupper som var med på arrangerte turer i området med landrovere. Om jeg husker riktig drar endel fra Ciudad Bolivar.

Noe kortere, men en stor opplevelse er å kjøre vestover fra Caracas, over ett tåkefjell og ned til Choroni.

2580020-CHUAO-Choroni.jpg

Å dra ut til koralløyene Los Roques bør du også få med deg om du har muligheten.

Isla Margarita kan du derimot stå over, der finner du de kjipeste masseturistene i Karibien.

Det er nok å se i Venezuela, å gjøre seg ferdig med søramerika på 2 uker er vel ambisiøst.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...