Epip400 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hei. Er ganske ny med linux og holder på å lære meg å installere gentoo. Derfor bruker eg virtual box samtidig så det blir en del googling. Problemet er at når eg skriver lspci kommer ikke det trådløse nettverkskortet i laptopen opp i kubuntu som eg kjører så kommer det opp 03:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR928X Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01) Vet dere hvilken modul som må til og hvordan man installerer den? Endret 7. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Er ikke den lastet inn allerede? Trodde det var støtte for den innebygget i kjernen. Har du sjekket at du har kompilert inn støtte for den/at det er et alternativ? Den heter athNk. Skal undersøke det litt. http://partner.atheros.com/Drivers.aspx Se posten under. Endret 27. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Du må ha ath9k driveren. Device Drivers ---> [*] Network device support ---> [*] Wireless LAN ---> <M> Atheros Wireless Cards ---> <M> Atheros 802.11n wireless cards suppor Det er anbefalt å kompilere wifi drivere som moduler. Du kan kjøre 'lspci -v' for å finne ut hvilke drivere som blir brukt hvilken hardware. Endret 26. mai 2011 av mikeys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå