PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hei fikk pc-en igår og har prøvd å sette dem sammen uten suksess. Noen som veit hvorfor denne pc-en ikke starter opp? Her er pcen jeg kjøpte : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200 Bilder av pc-en min : http://www.speedyshare.com/files/28656528/PCEN_MIN.rar Video : http://www.youtube.com/watch?v=q11OyV8XQSA&feature=channel_video_title Mvh Philip Endret 26. mai 2011 av PhilipNg Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 punkt 1. her: mesteparten av bildene dine er uklare, så eventuell tekst står på HK blir uleselig, og vanskelig å tyde hva kabel du egentlig tar bilde av. her kommer liste vis maskinen din er helt død, dvs ikke starter: 2. har du gått gjennom HK, PSU og kabinett tilkoblinger og sett at alt er koblet riktig? 3. har du dobbelsjekket? 4. har du googlet? 5. har du forsøkt å koble alt fra og så begynne på nytt fra en kant? 6. dobbelsjekket? 7. identifsert løse ledninger fra PSU og kabinett for å se hvor de skal være, kan være eller burde være? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Har du benyttet spacere mellom hovedkort og kabinett og plassert dem riktig? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 har du på generell basis fulgt anvinsingene i installasjonspapirene til alt du har installert? Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) har du på generell basis fulgt anvinsingene i installasjonspapirene til alt du har installert? Ja, jeg har fulgt dem. Har lagt ut en youtube video, der får du mer detaljer. Endret 26. mai 2011 av PhilipNg Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Så en løs kabel, så ut som en 4pins.. Hovedkortet skal ha 24pin og 8pin/4pin! Er begge disse kablene koblet i? uten 4/8 pin så starter ikke maskinen! Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hei vi har 24pin koblet, og den er ikke løs. Vår 4/8-pin er koblet på, men det vi lurer på er at vi har 2 4/8-pins kabler som kommer ut av strømforsyningen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 har skjermkortet to 6pins kontakter? om så, bruk begge.. Chieftech nitro strømforsyningene har to 8pins, trenger bare å bruke den ene om hovedkort har en. Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Skjermkortet har ikke 2 6-pins kontakter. Yes, vi bruker den ene 4/8-pin på hovedkortet vårt som har en 4/8-pin inngang. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Men hva er det som er problemet? Altså, hva skjer når du starter maskinen? Slår den seg på, vifter går rundt, men ikke noe bilde? Eller går den ikke på i det hele tatT? Regner med at skjermkortet har to dvi utganger, om så, prøv den andre. Jeg får ikke bilde om jeg kobler skjermen til den ene porten, men får på den andre, og siden du ikke har windows installert, vil du ikke få bilde etter bios bildene... Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Selve pc'en starter ikke, altså viftene kjører ikke. Ingen funker, pc'en er helt død untatt blå lys som lyser forran kabinettet Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Høres da ut som at det er power led som lyser da.. Du kan prøve å ta ut en og en del som ikke er nødvendige for å starte opp, f.eks, harddisk, cd-rom, en ram brikke. Har du brukt avstandsskruer mellom hovedkort og kabinett? og alle kablene er ordentlig i? Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 ja, har brukt avstandsskruer, og regner med at alle kablene er riktig plassert. De eneste kablene jeg er litt i tvil med er 4/8 pins, fordi alle forumer sier at det er problemet. Begynner også å lure på om det er noe feil med power switch ledningen. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Prøv å kortslutt pinnene på hovedkortet når du da har tatt av pwr switch. Skal gå like fint det, om det fungerer, har du defekt power switch. Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hva mener du med å kortslutte pinnene på hovedkortet? Er ny på å bygge pc. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Altså, power knappen er koblet til to pinner på hovedkortet. Istedet for å bruke denne power knappen, så tar du en ledning, metalbit eller noe med metal mellom de to pinnene som knappen var koblet på. Da kortslutter du pinnene, det samme som en bryter gjør. 1 Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Jeg har prøvd å kortslutte den, vi brukte binders, følgte rådene fra komplett.no men det skjedde ingenting. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hmm. Det bruker å være et lys på alle hovedkort, som indikerer at hovedkortet har strøm. Lyser dette? og bare for å sjekke, bryteren på baksiden av strømforskyningen er vel på? Lenke til kommentar
PhilipHTN Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 På hovedkortet så står det "Turbo boost" denne lyser grønt. Jeg er kanskje ny på å bygge pc, men bryteren på baksiden er på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå