pheewsh Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Lurer på om amerikanske dvder kan spilles av på norske/europeiske dvd-spillere, eller viktigere: på pcen min? Vurderer å kjøpe noen seriesamlinger fra ebay, og da må jeg nemlig være sikker på at jeg kan spille de av på pcen min her hjemme i Norge når den kommer fram, selv om den er fra amerika!:-) Hvordan fungerer det, egentlig? Veldig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Du må ha enten en sonefri spiller eller en som klarer den sonen usa ligger i, husker ikke hvilken det er men mener europa er sone 2. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Som Vidarkri sier Europa er sone 2. USA er sone 1. Du kan Google "navnet/nummeret" på dvd spilleren sammen med "sonefri" evt "region free" og koder. Det kan hende at du kan bytte sone på spilleren. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 I forhold til å spille av på PC så kan man benytte Slysoft sin Anydvd ( http://www.slysoft.com/en/anydvd.html ) som vil tillate avspilling av DVD fra alle soner. På stasjonær avspiller må man sjekke om den er sonefri eller kan gjøres sonefri som nevnt over. Lenke til kommentar
pheewsh Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 så det betyr at jeg kan spille av en dvd fra amerika på pcen min, så lenge jeg har det rette programmet installert? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ja! AnyDVD løser dette problemet. DVD-spillere kan skifte sone et begrenset antall ganmger (normalt 5) hvis de ikke er sonefrie eller sone 0. Ved 5. skifte låser den seg til den sonen og nekter å spille alle andre soner. Derfor*: Kjøp aldri en DVD-spiller som ikke kan gjøres sonefri. For blueray gjelder det tilsvarende (soner A, B, C etc). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå