wholmen Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg byttet CPU-kjøleren til NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3. Skaper den plassproblemer på hovedkortet? Har hørt noen si at man må være OBS på plassen hvis man har Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9. Og går det bra å sette MSI GTX 570 i SLI med denne CPU-kjøleren? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Du kan ikke ha så høy kjøler hvis du bruker NH-D14, gå for XMS3 serien da heller =) Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Du kan ikke ha så høy kjøler hvis du bruker NH-D14, gå for XMS3 serien da heller =) Mener du at jeg skal bytte kjøler eller RAMbrikker? :S Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Bytt brikker Ta disse Og da får jeg fint plass til den svære kjøleren min? :-) Tusen takk! Men er det noen ytelsesforskjell på rambrikkene? For Noctua har jo et par rimeligere kjølere som er en god del mindre. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Du vil iallefall ikke merke forskjellen Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg vurderer også å kjøpe ny skjerm, og har tittet litt på denne: http://www.idg.no/pcworld/tester/pcogskjerm/skjermer/article208162.ece?curPage=3 Fra dustin.com http://www.dustinhome.no/pd_5010380195.aspx?csref=pricecompare_kelkoo_1518&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=DELL+U2711+ULTRASHARP+27%22+WIDE+TFT+BLACK Den kan kjøre med oppløsningen 2 560 x 1 440, og jeg lurer på om skjermkortet mitt er godt nok til å dra spill med god grafikk på denne oppløsningen, eller om jeg bør gå over på et mye sterkere skjermkort for å dra denne skjermen. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Ser du har laget noen andre tråder som tar for seg spesifike komponenter. Hadde vært fint med en samling av valg og erfaringer du har tatt med derfra i denne tråden. (Som for eksempel valget av hovedkort) Jeg hadde egentlig valgt ut Asus Sabertooth P67, men ser du har valgt ASUS P8Z68-V PRO Z68. Som muligens er et bedre valg, med et nyere chipset med fler funksjoner. Edit: Du trenger forøvrig ikke denne: SSD monteringsramme: OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA pris: 49,- Da det kabinettet du har valgt nå, og Fractal Design R3 som du hadde valgt tidligere (og det ser ut som jeg ender opp med) har mulighet for montering av 2.5" disker. Endret 27. mai 2011 av ElBarto Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Ser du har laget noen andre tråder som tar for seg spesifike komponenter. Hadde vært fint med en samling av valg og erfaringer du har tatt med derfra i denne tråden. (Som for eksempel valget av hovedkort) Jeg hadde egentlig valgt ut Asus Sabertooth P67, men ser du har valgt ASUS P8Z68-V PRO Z68. Som muligens er et bedre valg, med et nyere chipset med fler funksjoner. Edit: Du trenger forøvrig ikke denne: SSD monteringsramme: OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA pris: 49,- Da det kabinettet du har valgt nå, og Fractal Design R3 som du hadde valgt tidligere (og det ser ut som jeg ender opp med) har mulighet for montering av 2.5" disker. Hei, takk for tipset jeg skal samle trådene på søndag, men nå er jeg på hytta med en iPod og trådløst Internett ikke lett å fikse det da. Lenke til kommentar
ElBarto Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Da har jeg bestilt meg PC i dag. Klarte ikke vente lenger. :O Ble omtrent samme som du har i åpningsposten. Unntakene er disse: ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX Ble denne istedenfor PRO versjonen, siden det var den som fantes på lager. Ikke så veldig store forskjeller. Ikke behov for alle SATA portene, siden jeg har det meste lagret på serveren. HP ZR24W 24" WIDE TFT BLACK/GRAY En av de billigste skjermene med S-IPS, og har fått grei omtale. CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V Hadde bare lyst på modulær og Corsair. Ikke noen spesiell annen grunn til at jeg valgte denne. XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Greit skjermkort. Radeon fordi jeg skal kjøre Eyefinity. Edit: Glemte selvfølgelig og bestille med displayport kabel, så teit. Deltaco merket hos dustin er jo grisebillig, og fungerer fint. 100 kroner i porto for èn kabel... jaja. Endret 1. juni 2011 av ElBarto Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kjekk tråd masse greie tips Selv kjøpt Asus P8P67 B3 og greier meg med den bare tillegga her er gode i tråden for meg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Z68 byr på en del ekstra muligheter for 100-lappen mer, ser ikke noe grunn til å velge P67 da.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå