Gå til innhold

Hjelp!Maskinen slår seg av etter ca 5 sek i Windows

Anbefalte innlegg

Etter at maskinen har lastet inn windows restter maskinen seg selv og starter på nytt. Dataen kjører da scan disk på den ene partisjonen min(har fat32) på denne av ymse grunner. Får beskjed at disken er skannet og alt er bra men det samme skjer gang på gang. Win Xp er på ntfs partisjon.

Forslag på hva jeg kan gjøre for å få dette ordnet uten å formatere eller installere win xp på nytt?

På forhånd takk! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inbiller meg at windows er satt som standard til å restarte istedenfor å vise blåskjerm...

Sikkert en feil som gjør dette. Hvis du ikke vil at maskinen skal restarte for hver blåskjerm kan du deaktivere den i: Min datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> oppstart og gjenoppretting.

Under "Systemfeil" finner du det du leter etter: "Start på nytt automatisk".

Boksen er ganske sikkert merket. Fjern merkingen for boksen, start på nytt og du vil sansynligvis få en blåskjerm som kan hjelpe deg med å finne problemet.

Lenke til kommentar

tror ikke jeg klarer dette før maskinen går, av resetter seg selv etter 5 sek! Glemte å si at dette skjedde etter jeg installerte noe fra windows update....

Da er vel det egentlig noe feil med oppdateringen da?

Lenke til kommentar

Prøvd å starte i safe mode? Om det går bra kan du prøve å fjerne den siste oppdateringa du henta...du finner den mest sannsynlig i Kontrollpanel -> legg til/fjern programmer.

Forresten, gikk alt slik det skulle under oppdateringa? Hvilken oppdatering var det? Drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...