ghakrø Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Altså, vi fikk lagt inn fiberbredbånd fra Telenor for snart et år siden. Vi har internett og tv. Internett fungerer knirkefritt, men det er tv-signalene jeg er misfornøyd med. Tv'en "hakker". Dvs. bildet fryser og stopper opp. Dette skjer flere ganger i løpet av kvelden. Teksten har også hatt en tendens til å forsvinne, men det ser ut til å ha bedret seg. Jeg har hatt reparatør hjemme maaaange ganger, og vi har skiftet modem to ganger. Jeg løser problemet selv innimellom (et par ganger i uka) ved å restarte dekoderen, men jeg synes ikke det skal være slik. Nå har reparatøren (fra Sønnico) sagt at han ikke kan hjelpe meg mer, og spilt ballen over til Telenor "sentralt". Er det noen her inne som har erfaring med dette? Er dette noe jeg bare må finne meg i? Da vi hadde parabol, så skjedde dette kanskje en gang i halvåret og det kan jeg tilgi. Også at det hakker litt når vi skifter kanal, det er jo normalt. Vi har standard utstyr fra Telenor. Tuneren er den uten opptaksmuligheter. Tv'en er en LG 32" HD-ready som er ca. 4 år gammel. Jeg har søkt på nettet men kan ikke finne noen diskusjonstråder om det? Er det virkelig bare vi som har det slik? Noen som har tips? Lenke til kommentar
ghakrø Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 Ser ut til at det ikke er flere enn meg som har den samme erfaringen? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 For det første, hvordan er TV`en koblet opp til hjemmesentralen til Telenor? Kabel, trådløs og evt via switch osv osv? So oftest vil hakking tilsi pakketap, så om du kan forklare litt mer om hvordan det hakker så er det enklere å finne ut hva problemet er, hakker alle kanalene eller er det kun visse kanaler? Lenke til kommentar
ghakrø Skrevet 28. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2011 Vel, nå spør du mer enn jeg kan svare på.. Altså vi har kabel.. ingenting er trådløst. (bortsett fra internett)Vet desverre ikke hva switch er. Hvordan hakker det? Vel det begynner etter en times tid. Vi ser mest på nrk, så der hakker det definitivt. Men det hakker også på andre kanaler. (Jeg syntes det hakker mest på direktesendinger, men der fikk jeg bare et flir til svar av den ene reparatøren som var her.) Vi kan ha fine signaler en times tid også kan det hakke med fem minutters mellomrom i en halvtimes tid. Men hvordan hakker det?? Jeg vet ikke hva jeg skal svare på det. Jeg har ingen tekniske ord jeg kan bruke. Lenke til kommentar
gunners71 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Bump! Hei. Jeg har hatt iptv i 1 uke fra telenot nå og det fryser og hakker innimellom her også. I menyen på dekoderen så er det noe som heter AL-FEC, lurer på å slå på den da det visstnok er noe som korrigerer datafeil etter hva jeg har hørt. Så prøv det Marianne...det skal jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
ghakrø Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Takk, gunners, det skal jeg prøve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå