Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på mattekarakteren. HJELP!

Anbefalte innlegg

Heisann, vi har akurattfått vite resultatet av heldagsprøven i T-matte Vg1.

Jeg vi har hatt tre prøver dette semesteret og jeg har fått følgende resultater:

5 på første, 5 på andre og 63/84 poeng på siste prøve (heldagsprøven) der poengrensen til 5 var 66 så det ble sikkert en 4+ (?). Så alt i alt har jeg fått 5, 5, og 4+.

Jeg snakket med læreren i dag og han sa at karakteren min til standpunkt kom til å være 4.

Hva mener dere? Jeg tenker jeg skal klage. Hva synes dere?

Endret av haakon11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva fekk du til jul? Hugs at det (kan) vere deler av pensum som du berre blei testa før jul, og dette kan vere med og trekke deg ned.

Dersom du og før jul var "på vippen" mellom 4 og 5 ville eg ha vurdert og klage dersom læraren ikkje kan gi deg ein sakleg grunn til at du fekk 4ar.

Lenke til kommentar

Kva fekk du til jul? Hugs at det (kan) vere deler av pensum som du berre blei testa før jul, og dette kan vere med og trekke deg ned.

Dersom du og før jul var "på vippen" mellom 4 og 5 ville eg ha vurdert og klage dersom læraren ikkje kan gi deg ein sakleg grunn til at du fekk 4ar.

Han har ikke regnet med karakterer fra 1. termin.

Han ser bare etterprøvene fra andre termin.

Lenke til kommentar

Nei, "vårkarakteren" skal gjenspeile det nivået man er på ved det tidspunktet standpunktkarakteren settes. I noen tilfeller vil det være aktuelt å regne med karakteren fra høsttermin dersom man der har testet emner som ikke har blitt testet på våren.

TS: Hadde det vært meg, så hadde jeg klaget! Ut i fra det du skriver har du ingenting å tape på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...