haakon11 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Heisann, vi har akurattfått vite resultatet av heldagsprøven i T-matte Vg1. Jeg vi har hatt tre prøver dette semesteret og jeg har fått følgende resultater: 5 på første, 5 på andre og 63/84 poeng på siste prøve (heldagsprøven) der poengrensen til 5 var 66 så det ble sikkert en 4+ (?). Så alt i alt har jeg fått 5, 5, og 4+. Jeg snakket med læreren i dag og han sa at karakteren min til standpunkt kom til å være 4. Hva mener dere? Jeg tenker jeg skal klage. Hva synes dere? Endret 26. mai 2011 av haakon11 Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ga læreren en grunn til karakteren? Lenke til kommentar
haakon11 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Ga læreren en grunn til karakteren? Egentlig ikke, han sa bare at det var hans beslutning. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hva fikk du på heldagsprøven? Lenke til kommentar
haakon11 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hva fikk du på heldagsprøven? 63/84 poeng der grensa til 5 var 66. så jeg fikk 4+. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Med mindre dere har hatt andre ting (fremføringer eller lingende) med karakterer, ville jeg vurdert muligheten for å klage. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 @haakon11: Selvsagt. Jeg leste ikke godt nok. @Nyah: Jeg ville først bedt om grunnlaget for karakteren. Lenke til kommentar
haakon11 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Med mindre dere har hatt andre ting (fremføringer eller lingende) med karakterer, ville jeg vurdert muligheten for å klage. Nei, vi har ikke hatt noe annet. Bare disse tre prøvene . Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Kva fekk du til jul? Hugs at det (kan) vere deler av pensum som du berre blei testa før jul, og dette kan vere med og trekke deg ned. Dersom du og før jul var "på vippen" mellom 4 og 5 ville eg ha vurdert og klage dersom læraren ikkje kan gi deg ein sakleg grunn til at du fekk 4ar. Lenke til kommentar
haakon11 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Kva fekk du til jul? Hugs at det (kan) vere deler av pensum som du berre blei testa før jul, og dette kan vere med og trekke deg ned. Dersom du og før jul var "på vippen" mellom 4 og 5 ville eg ha vurdert og klage dersom læraren ikkje kan gi deg ein sakleg grunn til at du fekk 4ar. Han har ikke regnet med karakterer fra 1. termin. Han ser bare etterprøvene fra andre termin. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ehm, er ikke vårkarakteren en kombinasjon av både vår og høst? Det var i hvert fall slik når jeg gikk på skolen, som ikke er SÅ mange år siden... Lenke til kommentar
AaaC Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Nei, "vårkarakteren" skal gjenspeile det nivået man er på ved det tidspunktet standpunktkarakteren settes. I noen tilfeller vil det være aktuelt å regne med karakteren fra høsttermin dersom man der har testet emner som ikke har blitt testet på våren. TS: Hadde det vært meg, så hadde jeg klaget! Ut i fra det du skriver har du ingenting å tape på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå