bublizz Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hei Skal på fest i helga, så da skal jeg blande vodka med et eller annet, på 0.5 l flaske. Men hvilket blandingsforhold skal jeg bruke? Hva bruker dere? Og så lurer jeg på hva dere liker best å blande med? Jeg har tenkt på fanta lemon, eller en eller annen fun light saft. Men skal jeg blande saften vanlig med vann først da, og så med vodkaen? Gi meg noen tips, er dere snille På forhand takk : )) Endret 26. mai 2011 av acquiesce Lenke til kommentar
HtotheE Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Hadde vel vært greit å vite hvilken vodka det var snakk om Lenke til kommentar
SR13 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Sprite ville jeg ha valgt, men det er smak og behag Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Ville tatt 1/4 vodka, 1/4 rosa Fun Light og resten vann. Det smaker som helt vanlig saft, så kos deg. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Vanlig blandingsforhold er rundt 30-40% vodka Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Bruker vanligvis 40-50 %, og resten Sprite eller Fanta. Hvis du bruker u-utvannet Fun kan du lett gå opp i 60-70 % vodka. Ikke at jeg anbefaler det Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Såklart, må lages etter eget ønske om styrke, men nei, normalt blandingsforhold for drinker er ikke 30-40 % Edit: Joda, for all del, eller så kan man jo bare drikke den ren. Her må personlige preferanser sette en grense. Jeg har kompiser som drikker vodka on the rocks som om det var vann, og andre som brekker seg på en 10 %-blanding. Endret 26. mai 2011 av Christian B Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Vodka blander jeg som regel med Monster. Ang. fun saften regner med du må ha mere saft enn det som står på blandings ordningen på flasken. 50-50. Når det gjelder tips. Hvis du er mindreårig, anbefaler jeg deg å ta cider/øl/rusbrus istede. Jeg har selv prøvd litt for mye av dette fjortis tullet med sprit i ung alder. En av oss drakk seg så full at han nå den dag i dag, 6 år senere er hjerneskadet. En så simpel oppgave som å gå, klarer han ikke. Han skulle også 'bare' ha en 0,5L flaske med sprit og blande den. dog trur jeg den var litt sterkere enn det du skal ha. Endret 26. mai 2011 av The_Tom Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Vodka blander jeg som regel med Monster. Ang. fun saften regner med du må ha mere saft enn det som står på blandings ordningen på flasken. 50-50. Når det gjelder tips. Hvis du er mindreårig, anbefaler jeg deg å ta cider/øl/rusbrus istede. Jeg har selv prøvd litt for mye av dette fjortis tullet med sprit i ung alder. En av oss drakk seg så full at han nå den dag i dag, 6 år senere er hjerneskadet. En så simpel oppgave som å gå, klarer han ikke. Han skulle også 'bare' ha en 0,5L flaske med sprit og blande den. dog trur jeg den var litt sterkere enn det du skal ha. Må øke litt, men ikke så mye, da blir det bare ekkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Fanta lemon er knall, dog med en Vodka som ikke smaker så mye. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Hadde vel vært greit å vite hvilken vodka det var snakk om Absolut Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Når det gjelder tips. Hvis du er mindreårig, anbefaler jeg deg å ta cider/øl/rusbrus istede. Jeg har selv prøvd litt for mye av dette fjortis tullet med sprit i ung alder. En av oss drakk seg så full at han nå den dag i dag, 6 år senere er hjerneskadet. En så simpel oppgave som å gå, klarer han ikke. Han skulle også 'bare' ha en 0,5L flaske med sprit og blande den. dog trur jeg den var litt sterkere enn det du skal ha. Er mindreårig ja, men er ganske forsiktig med alkohol egentlig har foreldre som er avholds og hadde nok fått dødsstraff om de hadde visst om det, så jeg KAN ikke drikke for mye ;p Lenke til kommentar
sLR Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Den tiden jeg faktisk drakk vodka, så blandet jeg mye absolut 40 med en slik tropisk juice, noe som imo. funker veldig bra. : ] Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Alle de som forslår noe annet enn Fun Light, har ikke kjennskap til hvor utrolig bra det skjuler vodkasmaken. Prøvd deg på Fun Light først, og du vil forelske deg. Skulle ønske jeg fant ut av det for fem år siden når jeg festet mer. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Noe jeg har funnet ut.. Jeg elsker melk og white russian... Så jeg kan egentlig blande alt med melk og like det.. MELK altså.. det døver SÅÅÅÅ mye alkohol smak! Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Takk for tips noen spesielle fun light smaker som er bedre enn andre? Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Takk for tips noen spesielle fun light smaker som er bedre enn andre? Granateple Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Fersken og den rosa er også ganske gode. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Schweppes Russchian! Den er som skapt for vodka. Endret 26. mai 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå