Blib Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg leste et sted at en fopen med "w" vil skrive til filen, og hvis den ikke fantes, opprette den. det gjør iallefall ikke scriptet mitt. Så hvordan kan jeg opprette en fil? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 du må nok beskrive problemet litt bedre, men hvis du får beskjeden: Warning: fopen("test.txt","w") - Permission denied in eller lignende betyr det at du må sjekke rettighetene på mappa... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2003 Ingen feilmelding. Den skriver bare ikke til fila. Jeg ber den kjøre kommandoen fopen(fil.php, "w"); men den gjør ingenting... Finnes det andre metoder for å lage fil? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Du må huske å kalle fclose($filhåndtak) når du er ferdig med å skrive til filen. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 du må nok beskrive problemet litt bedre, men hvis du får beskjeden: Warning: fopen("test.txt","w") - Permission denied in eller lignende betyr det at du må sjekke rettighetene på mappa... Warning: fopen("test.txt","w") - Permission denied in <-- den kan ikke lage filen pga du ikke har gidd mappa rettigheter til det. Med andre ord: Du må chmode mappa som fila ligger i til 666 eller 777 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har funnet utav det. Elelr, problemet løste seg iallefall plutselig. Og det med CHMODing har jeg også funnet utav, jeg opplevde det problemet senere. Bare synd at serveren er Windows og ikke støtter kommandoen CHMOD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå