Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Får ikke overført video fra Hitachi DVD kamera til pc

Anbefalte innlegg

Hei, vi holder på med et lite prosjekt i norsk der vi skal lage en kort film. Dette skal være ferdig til neste onsdag, men vi har allerede blitt ferdige med filmingen. Problemet er at jeg ikke får overført videoen til pc'en! Kameraet er et Hitachi DVD cam DZ-MV730E, med en DVD-R som lagringsenhet. Det er ikke noen tilkoblinger for å koble kameraet til pc'en, så det må jo være meningen at man skal kunne spille av dvden på pcn? Nå jeg prøver på det (har prøvd flere pcer) så sier den enten at det er 0mb av 0mb ledig plass, eller så låser den seg helt.

Er det noen som har noen anelse om hva det kan være? Trenger hjelp så fort som mulig! Vil gjerne ikke ta opp alt på nytt igjen... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite google søk brakte meg følgende info.

Du burde kunne spille av DVD'n i DVD spilleren på PC'n din såfremt du har riktig codec + eventuelt et capture/redigerings program.

Følgende fra en forum post:

http://forum.camcord...bs/t128753.html

I am using an earlier version of the Hitachi DVD Camcorder and I have not found any standard DVD player which will accept the Mini DVD RAM. The first thing to note is that being a RAM storage device it does not and will not accept "finalizing".

There are two methods which I am aware of to transfer your video files to a PC.

1) Installing the associated Hitachi drivers to your PC which then allow files to be transferred via a USB port. With these files now on your PC they can be viewed using one of the DVD video viewing software such as "Power DVD".

2) Adding a DVDRW/RAM Writer such as the LG GSA 4167 which will accept the mini DVD RAM and copy files direct to your Hard Drive. This would normally have the fastest transfer rate. View the files as in 1) above or you may edit them using other software mentioned in previous threads.

If the ultimate intention is to burn your video files to a "normal" DVD disc then other software will be needed to convert the files before attempting to write a DVD.

Hope the above will be of some help.

Hvis du har en mulighet for S-Video eller kompositt inngang på PC skal du også kunne få spilt den over via et redigerings program, men kanskje dårligere kvalitet.

En vanlig DVD spiller som tar DVD-R skal kunne spille den av.

Her er den norske manualen. Jeg fant ingen beskrivelse der om overføring til PC. Noe som i seg selv er mangelfullt. Ring Hitachi Norge's service avdeling og be om råd.

Hitachi DZ-MV730E_owners manual_dz-gx20e7.pdf

Neste gang du skal lage en film; test arbeidsflyten fra kamera til PC FØR DU STARTER OPPTAK, så vet du at det fungerer. Mange eldre video kameraer har "sære" måter å få opptaket over på PC.

Lenke til kommentar

Hei, takker for svar! Leste litt i manualen og fikk noen hint innimellom at jeg måtte "finalize" dvd-en. Det er vel det samme som å lukke dvd-en for å kunne spille den av på en dvd spiller, så det er jo egentlig ganske logisk :p Så den holder på nå så får vi se :)

Skal huske på å sjekke kameraet neste gang, om det blir. En og en halv uke på å lage en film var ikke så mye tid, så vi var bare glade for at vi fikk tak i kamera med en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...