dundersalt123 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Hei Har for tiden en krangel gående med Lyse angående mitt tv abonnement. Konflikten går ut på følgende: 15.April i år mottar jeg tilbud om tv-avtale med Lyse. Prisen blir i tilbudet oppgitt til 230 kr/mnd 18.April aktiveres tjenesten, og jeg har tv-kanaler 13. Mai mottar jeg første faktura for perioden 18.04-01.06. Nå viser det seg at prisen har økt til 280kr/mnd fom. 01.05. Denne prisøkningen sto det ingenting om i tilbudet jeg mottok. I brukervilkårene for Altibox (punkt 17.3) står det: "XXX kan til enhver tid endreprisene på telefoni, TV-pakker og tilleggstjenester uten bindingstid med minst to måneders varsel. To måneders fristen gjelder ikke dersom prisendringen skyldes at offentlige myndigheter øker sine avgifter for Tjenestene eller Utstyret, eller hvis programselskapene endrer prisene som omfattes av Avtalen. I slike tilfelle kan XXX endre prisene med umiddelbar virkning fra det tidspunkt endret pris gjøres gjeldende." Jeg mener derfor at jeg har krav på å beholde den tilbudte prisen på 230kr/mnd i minimum to måneder etter jeg ble gjort oppmerksom på prisøkningen. Lyse svarer: "Vi hadde en prisøkning på tv basis pakken vår den 01.05.11, dermed har du fått opprettet ett abonnement midt under prisøknings -prosessen. Det er beklagelig at du har fått tilsendt ett tilbud som ikke er i samsvar med dagens pris. Vi kan desverre ikke kreditere og sende ny faktura ettersom produktkodene våre står med samme nye pris." Dette er selvsagt ikke snakk om de ekstra 50 kronene, men mer om prinsippet. Problemet nå er at forfallsdato for fakturaen jeg har mottatt begynner å komme farlig nær. Lyse har også vist seg å være særdeles trege til å svare. Spørsmålet mitt er som følger: Kan jeg (med loven i hånd) påberope meg å nekte å betale fakturaen frem til jeg har kommet til enighet med Lyse? Eller burde jeg betale fakturaen, for så å kreve penger tilbake? Har en mistanke om at å få penger tilbake vil være enda vanskeligere. Endret 26. mai 2011 av dundersalt123 Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Dette er litt "uproft" av Lyse, men om det er ulovlig veit jeg ikke. Det du ikke kan gjøre er å la være å betale, du må betale den delen av fakturaen som ikke er omtvistet, altså kr. 230,- pr. måned. Resten kan du holde tilbake, da ingen kan tvinge deg til å betale et omtvistet krav, uten at det er dom på dette. Men her er det snakk om "småpenger" og du kan nok fort bruke masse tid på dette, prinsipper blir ingen feite av, det gjør deg bare til en "sur gammel gubbe" etterhvert :-) Lenke til kommentar
dundersalt123 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Har nå på nytt snakket med lyse og fått løst saken. Sto på kravet mitt om at beløpet var feil og at jeg hadde krav på tidligere pris i to måneder. og sa jeg ikke var villig til å forhandle på det. Etter langt om lenge innrømte de sin feil og foreslo at dersom jeg betalte den nåværende fakturaen fullt ut, skulle de sette fakturere juni måned med kr. 0 Takk for god hjelp fra "Krage83" og "Atlanterhavet" =) Endret 27. mai 2011 av dundersalt123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå