TRD4U Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Her i huset har vi internett/TV/telefon gjennom en fiberkabel fra Loqal. Koakskabelen fra fiber/hagen går rett inn i en kombinert trådløsruter, tv-mottaker og "telefon-stasjon". Samtidig har denne stasjonen uttak for fire RJ-45-kabler som kan brukes til kablet nettverk. Jeg forsøker nå å trekke en kabel fra en slik port og inn i WAN-porten på en Jensen AL7954 trådløs router. Jeg kommer ikke på internett ved hjelp av en kabel trukket fra en av de fire LAN-portene på Jensen routeren. (Har også forsøkt å flytte kabelen fra WAN til en av de andre LAN-portene) Er det noen måte å få dette til å fungere på eller må jeg ha et "rent" WAN-signal rett fra veggen for å kunne benytte en slik Jensen-router. (Ikke spør hvorfor det er interessant å ha to trådløse nett i samme hus, er mest for moro skyld ) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Det blir konflikt om du har samme IP på begge routerne. Det beste er som regel å gjøre om router #2 til aksesspunkt + switch. Du gir da routeren statisk IP i samme subnett. Hvis router #1 har 192.168.1.1, så gi f.eks router #2 192.168.1.254. Slå deretter av DHCP-LAN i router #2 og koble nettverkskabel fra router #1 i LAN på router #2. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 26. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2011 Dette fungerte, hjertelig takk for hjelpen! Lurer samtidig på hvordan man setter op WPA-beskyttelse på det trådløse nettverket. Er det gjort som med WEP, eller krever det mer avansert konfigurering. Nedenfor følger et bilde av ruter-konfig. vinduet, hva skal jeg fylle ut? Uploaded with ImageShack.us Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå