Gå til innhold

[Løst] Flere routere etter hverandre - ingen kontakt med omverdenen!


Anbefalte innlegg

Her i huset har vi internett/TV/telefon gjennom en fiberkabel fra Loqal. Koakskabelen fra fiber/hagen går rett inn i en kombinert trådløsruter, tv-mottaker og "telefon-stasjon". Samtidig har denne stasjonen uttak for fire RJ-45-kabler som kan brukes til kablet nettverk. Jeg forsøker nå å trekke en kabel fra en slik port og inn i WAN-porten på en Jensen AL7954 trådløs router. Jeg kommer ikke på internett ved hjelp av en kabel trukket fra en av de fire LAN-portene på Jensen routeren. (Har også forsøkt å flytte kabelen fra WAN til en av de andre LAN-portene)

Er det noen måte å få dette til å fungere på eller må jeg ha et "rent" WAN-signal rett fra veggen for å kunne benytte en slik Jensen-router. (Ikke spør hvorfor det er interessant å ha to trådløse nett i samme hus, er mest for moro skyld :tease: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fungerte, hjertelig takk for hjelpen!

Lurer samtidig på hvordan man setter op WPA-beskyttelse på det trådløse nettverket. Er det gjort som med WEP, eller krever det mer avansert konfigurering. Nedenfor følger et bilde av ruter-konfig. vinduet, hva skal jeg fylle ut?

jenseng.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...